• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

قهوه ساز در آشپزخانه های امروزی به وسیله ای کاربردی تبدیل شده است؛ به طوری که روز به روز بر تعداد علاقمندان به نوشیدن قهوه اضافه می گردد. به دلیل استفاده مکرر از این وسیله برقی امکان بروز خرابی مانند نیامدن اب از قهوه ساز و برخی مشکلات در آن دور از انتظار نیست که در چنین شرایطی قطعا میخواهید دلیل نیامدن اب از قهوه ساز را بدانید.

در این مقاله قصد داریم در مورد علت اب نیامدن از اسپرسوساز و پاسخ سوال چرا از اسپرسو ساز آب نمیاد صحبت کنیم. با دانستن اینکه چرا چنین مشکلی ممکن است اتفاق بیفتد می توان راهکارهای مناسبی را برای حل آن به کار گرفت.

در صورت نیاز به هرگونه تعمیر قهوه ساز در اصفهان نیز میتوانید با ما تماس بگیرید. 👨‍🔧

چرا از قهوه ساز آب نمیاد؟ علت بیرون نیامدن اب از قهوه ساز :

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده طولانی مدت از دستگاه قهوه ساز، با مشکل خارج نشدن آب از دستگاه مواجه شوید. شایع ترین علت آب نیامدن از اسپرسوساز، گرفتگی لوله های آب دستگاه توسط رسوب می باشد. 

بسته به میزان استفاده از دستگاه ممکن است پس از 4 تا 6 ماه استفاده مداوم از قهوه ساز، آهک موجود در آب در لوله های داخلی دستگاه رسوب کرده و آب با فشار کمتر از آن خارج گردد و یا حتی با انسداد کامل لوله ها اصلا از دستگاه آب نیاید.

قرار نگرفتن صحیح مخزن آب قهوه ساز نیز می تواند علت بیرون نیامدن اب از قهوه ساز دلونگی به شمار آید. 

راهکار:

برای رفع این مشکل باید دستگاه را در فواصل معینی رسوب گیری نمود. زمان این کار متغیر بوده و با توجه به میزان استفاده از قهوه ساز تعیین می گردد. برای شناسایی زمان صحیح بهتر است به فشار آب خروجی از دستگاه دقت کنید. زمانی که فشار آب خروجی از میزان نرمال کمتر شود باید برای رسوب زدایی اقدام کنید. برای این منظور می توانید از انواع رسوب زداهای موجود در بازار استفاده نمایید.

در صورتی که علت آب نیامدن از اسپرسوساز، جای گذاری نادرست مخزن آب باشد می توانید یک باز مخزن را خارج و دوباره در محل خود قرار دهید.

علت اب نیامدن از اسپرسوساز

علت اب نیامدن از اسپرسوساز چیست؟

برای حل مشکل آب نیامدن و تعمیر اسپرسوساز دلونگی اسپرسوساز دلونگی مشکل دو حالت می توان در نظر گرفت:

  • ممکن است با وجود اینکه پمپ اسپرسوساز کار می کند، از دستگاه قهوه خارج نشود.
  • در حالت دوم امکان دارد پمپ قهوه ساز اصلا روشن نشود.

پس برای یافتن پاسخ این سوال که چرا از قهوه ساز نوا آب نمیاد؟ باید ابتدا عیب یابی کنید و سپس بر اساس خرابی ایجاد شده برای رفع آن اقدام نمود. چند عامل می تواند موجب بروز این مشکل شوند که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

  1. ممکن است مخزن آب دستگاه خالی باشد.
  2. امکان دارد پرتافیلتر را بیش از میزان لازم پر کرده باشید.
  3. دانه های قهوه را بیش از اندازه آسیاب و ریز کرده اید.
  4. امکان دارد در لوله های پمپ دستگاه جرم قهوه باقیمانده باشد.
  5. در صورتی که آب مورد استفاده املاح زیادی داشته و در اصطلاح سخت باشد.
  6. ممکن است شیر ورودی آب به دستگاه بسته باشد.
  7. پمپ دستگاه به دلایل مختلفی ممکن است خراب گردد.
  8. گاهی ممکن است ایراد به وجود آمده به دلیل هوا گرفتن پمپ باشد.
  9. خرابی شیر برقی نیز می تواند علت دیگر این مشکل باشد.

همچنین بخوانید:
علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز 🐢

برای حل مشکل نیامدن قهوه از قهوه ساز چه باید کرد؟

معمولا برای رفع معایب ایجاد شده در دستگاه های قهوه ساز و یا اسپرسوساز باید ابتدا عیب یابی کرد و سپس با توجه به مشکل به وجود آمده راهکار مناسبی برای حل آن ارائه داد. با توجه به هر یک از موارد ذکر شده در بالا می توانید یکی از راهکارهای زیر را به کار ببرید.

  • ابتدا مخزن آب را از لحاظ خالی بودن آن بررسی کنید.
  • اگر مخزن دستگاه را به آب شهری متصل نموده اید، باز بودن شیر آن را بررسی کنید.
  • در برخی مواقع علت آب نیامدن از اسپرسوساز رسوب آهک و یا قهوه در دستگاه است؛ پس مجاری دستگاه را از این بابت بررسی کنید.
  • آخرین راه حل مراجعه به تعمیرکاران خبره می باشد. در صورتی که با انجام بررسی های بالا مشکل دستگاه همچنان پا بر جا بود از دستکاری خودسرانه دستگاه بپرهیزید.
دلیل نیامدن قهوه از قهوه ساز

چرا از قهوه ساز آب نمیاد با وجود اینکه پمپ کار می کند؟

همان طور که در مورد علت آب نیامدن از اسپرسوساز دلونگی اشاره کردیم در برخی مواقع ممکن است با وجود کار کردن پمپ، قهوه از دستگاه خارج نگردد و نیاز به تعمیر قهوه ساز زیگما باشد. دلایل مختلفی را می توان عامل ایجاد این مشکل دانست که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

  • یکی از دلایل بروز این مشکل در اغلب مواقع، نبودن آب در دستگاه و بالطبع خارج نشدن قهوه از دستگاه است. از رایج ترین علل خارج نشدن قهوه از دستگاه اسپرسوساز خالی بودن مخزن آب آن است. در این حالت پمپ ایرادی ندارد و کار می کند ولی چون مخزن خالی است قهوه از دستگاه خارج نمی شود. 
  • از علل شایع دیگر می توان به تجمع رسوب قهوه در دستگاه اشاره نمود. در این حالت ممکن است مخزن دستگاه آب داشته باشد و پمپ نیز کار کند ولی قهوه از آن خارج نگردد. در صورتی که مدتی از دستگاه خود استفاده نکنید با ایجاد رسوب قهوه، مسیر خروجی قهوه مسدود شده و قهوه نمی تواند از دستگاه خارج گردد.
  1. علاوه بر رسوب قهوه، رسوب آب نیز می تواند موجب ایجاد گرفتگی لوله های دستگاه شده و مانع از خارج شدن قهوه گردد. سختی آب در شهرهای مختلف متفاوت است و این مساله می تواند ایجاد رسوبات آهکی را در پی داشته باشد. 

همچنین بخوانید:
علت اب دادن دستگاه قهوه ساز 💧

در صورتی که علت آب نیامدن از اسپرسوساز ایجاد جرم و رسوب باشد چه کار کنیم؟

در اکثر مواقع در جواب سوال چرا از قهوه ساز آب نمیاد؟ باید گفت جرم و رسوبات ایجاد شده علت اصلی بروز این مشکل است. دستگاه اسپرسوساز و یا قهوه ساز باید به صورت منظم و در فواصل زمانی معینی سرویس و رسوب زدایی شوند. برای این کار به دو روش می توانید عمل کنید:

  1. در بازار برای این منظور رسوب زداهایی وجود دارند که می توانید آن را تهیه کنید و این کار را به راحتی و سهولت انجام دهید.
  2. در صورتی که دسترسی به رسوب زداهای آماده ندارید می توانید در منزل محلولی از ترکیب آب و سرکه تهیه کنید. این محلول را در مخزن آب ریخته و مخزن را پر کنید. سپس دستگاه را بر روی حالت دم کردن تنظیم کنید تا فرایند رسوب زدایی تکمیل گردد. با تکرار این مراحل به صورت ماهانه می توانید از رسوب زدایی دستگاه اطمینان داشته باشید. 

کلام پایانی

امیدواریم با مطالعه این مقاله علت آب نیامدن از اسپرسوساز دلونگی را فهمیده باشید و بدانید چرا از قهوه ساز آب نمیاد؟ در چنین مواقعی بیشتر ممکن است پمپ آب دستگاه با رسوبات آب و قهوه مسدود شده باشد. استفاده از آبی که سختی بالایی دارد می تواند در کوتاه مدت، چنین مشکلی را ایجاد کند. در این مقاله چند راه حل ساده برای رفع این مشکل ارائه شد که کاربردی ترین آنها تمیز کردن رسوبات می باشد.

نظرات کاربران

دسته بندی ها
مقالات تصادفی
بررسی علت بوی بد اتوپرس

بررسی علت بوی بد اتوپرس

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ویژگی های مهم بخارشوی دلونگی چیست؟

ویژگی های مهم بخارشوی دلونگی چیست؟

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
چرا مایکروفر صدا می دهد؟

چرا مایکروفر صدا می دهد؟

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
معرفی بهترین برند های دستگاه قهوه ساز

معرفی بهترین برند های دستگاه قهوه ساز

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
چرا ماکروفر روشن نمیشود؟

چرا ماکروفر روشن نمیشود؟

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
راهنمای عیب یابی انواع بخار شوی

راهنمای عیب یابی انواع بخار شوی

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس