• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

دستگاه های قهوه یا همان اسپرسوسازها نیز به مرور زمان مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شوند. یکی از مشکلاتی که ممکن است با دستگاه خود داشته باشید چکه کردن دستگاه قهوه ساز می باشد. آیا در مورد علت اب دادن دستگاه اسپرسو ساز اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید نشتی آب دستگاه قهوه ساز به چه دلایلی می تواند بروز کند؟ برای رفع این مشکل باید نخست بدانید مشکل از کجا است. پس برای یافتن پاسخ این پرسش تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

علت آب دادن دستگاه قهوه ساز

دلایل متعددی را می توان عامل اصلی نشتی آب دستگاه قهوه ساز دانست که موجب چکه کردن آب از دستگاه اسپرسوساز خواهند شد. در ادامه به چند مورد از رایج ترین آنها اشاره می کنیم ولی باید اضافه کنیم که عامل اصلی نشتی هر چه که باشد برای جلوگیری از آسیب های جدی به دستگاه بهتر است هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام گردد.

  1. خرابی نازل بخار
  2. پاره شدن شلنگ
  3. ترک خوردگی المنت
  4. پوسیدگی واشر
  5. ضد آب نبودن پورتا فیلتر دستگاه
  6. خرابی لاستیک دور هد گروپ دستگاه اسپرسوساز
  7. ایراد داشتن شیر خروجی قهوه

در ادامه بهتر است در مورد هر کدام از این موارد بیشتر توضیح دهیم تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

برای تعمیر قهوه ساز در اصفهان با ما تماس بگیرید. 👨‍🔧

  1. آب دادن قهوه ساز به علت خرابی نازل بخار

    همان طور که می دانید دستگاه های اسپرسوساز مجهز به محفظه ای کوچک هستند که در داخل آن، آب مورد نیاز برای تهیه قهوه ریخته می شود. وجود نازل بخار در این دستگاه ها می تواند آب موجود در مخزن آب را به بخار تبدیل کند. با گذشت زمان و استفاده های مکرر از دستگاه قهوه ساز امکان دارد عملکرد نازل بخار با مشکلاتی مواجه گردد.

    حل مشکل:
    نشتی آب از نازل بخار را می توان یکی از این مشکلات برشمرد که باید حواستان به آن باشد. در صورتی که علت آب دادن دستگاه قهوه ساز، خرابی نازل تشخیص داده شود برای جلوگیری از مشکلات بعدی، باید سریعتر برای تعمیر قهوه ساز اصفهان و یا تعویض آن اقدام کنید.

  2. چکه کردن اسپرسو ساز به علت پاره شدن شلنگ

    دلیل بعدی که می تواند علت آب دادن دستگاه قهوه ساز باشد، وجود پارگی در شلنگ دستگاه است. برای پمپاژ کردن آب در داخل دستگاه قهوه ساز از قطعه ای به نام پمپ استفاده می گردد.
    راه حل:
    لازم به ذکر است که برای هدایت آب به داخل پمپ دستگاه از شلنگ های مخصوصی استفاده شده است. در صورت بروز پارگی و یا هر گونه سوراخ شدگی در این شلنگ ها، دستگاه اسپرسوساز دچار نشتی خواهد شد.

  3. نشتی آب دستگاه قهوه ساز به علت ترک خوردگی المنت

    در داخل دستگاه اسپرسوساز المنت هایی تعبیه شده اند که به منظور گرم کردن آب دستگاه به کار می روند. این المنت ها انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و آن را به آب درون مخزن دستگاه انتقال می دهند.

    حل مشکل:
    این المنت ممکن است به مرور زمان و پس از استفاده های طولانی مدت به دلیل تجمع رسوبات آهکی، کارایی اولیه خود را از دست بدهد. در این حالت به قسمت های مختلف المنت فشار مضاعفی وارد می شود به طوری که امکان ایجاد ترک در این قطعه وجود دارد. در نهایت ترک های ایجاد شده می توانند عامل نشتی آب دستگاه قهوه ساز محسوب گردند.

  4. پوسیدگی واشر علت اب دادن دستگاه اسپرسو ساز

    از دیگر مواردی که می توان به عنوان علت آب دادن دستگاه قهوه ساز برشمرد، پوسیدگی واشر دستگاه است. در دستگاه های اسپرسوساز، واشر در قسمت کف مخزن تعبیه شده است و به مرور زمان و استفاده از دستگاه ممکن است دچار پوسیدگی گردد.

    راه حل:
    برای تشخیص این مشکل می توانید مخزن دستگاه را از آب پر کرده و چند لحظه صبر کنید. در صورتی که متوجه چکه کردن دستگاه اسپرسوساز از قسمت زیر و یا کنار آن شدید، پس به احتمال زیاد ایراد از واشر دستگاه است. در این شرایط با توجه به پوسیدگی واشرها، ضرورت دارد آنها را تعویض کنید تا درگیر مشکلات جدی تر نشوید.

  5. چکه کردن ضد آب نبودن پورتا فیلتر دستگاه

    به منظور گرفتن عصاره قهوه در دستگاه های اسپرسوساز باید ابتدا ذرات قهوه را در داخل محفظه ای که برای این منظور تعبیه شده است فشرده کنید. برای این منظور و راحتی کار با دستگاه های پورتا فیلتر، دستگیره ای در نظر گرفته شده است. در قسمت درونی پرتا فیلترها نیز واشری به منظور قرار دادن در داخل محفظه دستگاه طراحی شده است.

    راه حل:
    پرتا فیلتر در شرایط عادی ویژگی ضدآب دارد ولی در صورت ایجاد پوسیدگی در واشر محفظه، دیگر نمی توان از خاصیت ضدآب بودن پرتا فیلتر اطمینان داشت. در صورتی که متوجه این مشکل نشوید نشتی آب دستگاه قهوه ساز امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. پس حتما این مساله را هر چند وقت یکبار چک کنید.

  6. خراب شدن لاستیک دور هد گروپ دستگاه اسپرسوساز

    در داخل دستگاه اسپرسوساز قطعات متعددی وجود دارند که یکی از آنها هد گروپ است. در ادامه باید اشاره کنیم که این قطعه خود نیز دارای لاستیک می باشد. در صورتی که چکه کردن دستگاه قهوه ساز از قسمت گروپ دستگاه باشد، پس مشکل باید از خرابی لاستیک این قطعه باشد.

    روش حل مشکل:
    لاستیک گروپ در صورتی که گشاد و یا پاره شود، موجب ایجاد فضایی در اطراف این قطعه می شود و به اصطلاح دیگر لاستیک به گروپ نمی چسبد. ایجاد فضای خالی مابین گروپ و لاستیک آن می تواند فضایی برای نشت آب ایجاد کند. برای رفع این مشکل تنها راه حل تعویض لاستیک است.

  7. ایراد داشتن شیر خروجی قهوه علت اب دادن دستگاه اسپرسو ساز

    دستگاه های اسپرسوساز همان طور که در ابتدا اشاره کردیم مدل های متنوعی دارند. در برخی از آنها شیر دو طرفه ای وجود دارد تا شما بتوانید بین حالت های بخار و یا قهوه یکی را انتخاب کنید. حال اینکه شیر ممکن است در محور موقعیت خودش چکه نماید.

    راه حل مشکل:
    در برخی از مدل ها شیرها مهره ای دارند که قابل مشاهده و دسترسی است و از این طریق می توانید به آهستگی شیر را در محور خود سفت نمایید. اگر همچنان مشکل ادامه داشت باید شیر و یا مهره آن را تعویض کنید.

علت اب دادن دستگاه قهوه ساز
علت اب دادن دستگاه قهوه ساز

اقداماتی که لازم است در زمان نشتی آب دستگاه قهوه ساز انجام دهید:

علت آب دادن دستگاه قهوه ساز هر چه باشد می توانید با به کارگیری موارد زیر مشکل را حل کنید:

  1. اگر لاستیک دور هد گروپ خراب و یا پاره شده باشد باید آن را تعویض کنید.
  2. اورینگ و مخزن آب دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.
  3. در صورتی که المنت دستگاه دچار رسوب گرفتگی شده باشد با استفاده از رسوب زداهای مخصوصی که برای این منظور وجود دارد، المنت را رسوب زدایی کنید.
  4.  شلنگ های متصل به پمپ دستگاه را کنترل و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.
  5. کنترل سلامت نازل بخار و در صورت خرابی، تعویض آن را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید:
علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز 🐢

نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس