• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

در زمان خرید لوازم آشپزخانه برای بیشتر افراد انتخاب مایکروفر و یا مایکروویو کمی مشکل می باشد؛ چرا که بسیاری از افراد از تفاوت های میان این دو آگاه نیستند و معمولا هر دو وسیله را با یک کارایی تصور می کنند. اما باید بدانید مایکروفر و مایکروویو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. فرق مایکروفر با مایکروویو در لغت نیز قابل مشاهده میباشد. مایکرو و یا همان میکرو در لاتین به معنای کوچک است و حال آنکه ویو به معنی امواجی با فرکانس و تعداد نوسان بالا ولی با طول موج کوتاه است.

برای هرگونه تعمیر ماکروفر ال جی در اصفهان با ما تماس بگیرید👨‍🍳

09130332302

مایکروفر و مایکروویو را می توان مدل های پیشرفته و امروزی فرهای گازی دانست. همانطور که میدانید فر وسیله ای است که با گرم کردن یکنواخت مواد غذایی، فرایند پخت و گرم کردن آنها را بر عهده دارد. با پیشرفت تکنولوژی امروزه این کار توسط دستگاه های مدرن تر و با سیستمی متفاوت انجام می گیرد که سرعت کار بالا رفته و به مدت زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

فرق مایکروفر با مایکروویو در چیست؟

مایکروویو برای پخت و پز  گرم کردن غذا از امواجی با طول موج کوتاه استفاده می کند که در صنایع غذایی از آن برای پختن غذاها و همچنین فرآوری مواد غذایی می توان استفاده نمود. این امواج در برخورد با اجسام سه نوع واکنش نشان می دهند:

  1. در برخورد با مواد غیر فلزی مانند شیشه و پلاستیک از آنها عبور می کنند.
  2. در برخورد با مواد فلزی منعکس می شوند.
  3. در برخورد با مواد آبکی مانند انواع غذاها جذب می شوند.

برای تعمیر ماکروفر اسنوا در اصفهان با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

در مدل های امروزی مایکروویوها در کنار لرزاننده های امواج، چند المنت نیز تعبیه شده است که می توانند برای فر و گریل به کار روند که در این صورت به آنها مایکروویو گریل دار گفته می شود. 

در مقابل مایکروفر دستگاهی است که می تواند غذا را در محیطی بسته و با دمای یکنواخت بپزد. کارایی مایکروفرهای ساده با استفاده از گاز است و می تواند دمایی بین 100 تا 250 درجه سانتیگراد تولید کند. غذاها در این حالت مغز پخت تر آماده می شوند.

اصلی ترین فرق مایکروفر با مایکروویو را می توان به این شکل توصیف کرد که مایکروویو با استفاده از امواج الکترومغناطیسی و در زمان بسیار کمتری مواد غذایی را گرم کرده و یا می پزد ولی مایکروفر برای این منظور از المنت گرمایی استفاده می کند که به مدت بیشتری نیاز دارد.

برای تعمیر ماکروفر سامسونگ در اصفهان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جدول بررسی مهمترین فرق مایکروفر با مایکروویو

ویژگی

مایکروفر

مایکروویو

کاربرد

گرم کردن، پخت و ... غذا

گرم کردن، پخت و ... غذا

شیوه حرارت دهی

المنت های گرمایی

امواج الکترومغناطیسی

امکانات

امکانات بیشتری دارد.

امکانات کمتری دارد.

قیمت

یکسان

یکسان

مواد سرطان زا

مدرکی برای اثبات وجود ندارد.

مدرکی برای اثبات وجود ندارد.

کیفیت پخت غذا

غذاها مغز پخت تر طبخ می شوند.

غذاها کمتر حالت مغز پخت دارند.

مدت زمان پخت

مدت زمان بیشتر

مدت زمان کمتر

برای بررسی فرق مایکروفر با مایکروویو بهتر است در مورد هر کدام از این دستگاه ها توضیح مختصری ارائه دهیم تا درک بهتری از تفاوت ها داشته باشید.

مایکروویو چیست؟

در مایکروویو یک المنت تابشی از قسمت بالایی دستگاه وجود دارد و دستگاه به گرمکنی با اشعه تجهیز شده است. خاصیت این امواج فرکانس بالا و طول موج کوتاه است که در برخورد با مواد سه واکنش مختلف ممکن است از خود نشان دهند:

  • جذب ماده می شوند.
  • منتشر می شوند.
  • منعکس می شوند.

در صورتی که امواج مایکروویو در مواد غذایی جذب گردد، می تواند موجب افزایش دمای آنها شود. از این خاصیت در پخت و پز غذا و آشپزی کمک گرفته می شود. در حقیقت در مایکروویو برای پخت غذا از امواجی با طول موج کوتاه استفاده می شود.

درصورتی که برای تعمیر ماکروفر پاناسونیک در اصفهان به یک متخصص نیاز داشتید با ما تماس بگیرید.

مایکروفر چیست؟

تمامی ویژگی های مایکروویو در مایکروفر نیز وجود دارد و در واقع می توان مایکروفر را دستگاهی چند کاره نامید که کارایی چند جانبه ای دارد. در داخل مایکروفر المنت هایی وجود دارد که می توانند محیط بسته داخلی دستگاه را گرم کنند. البته سرعت گرم کردن و پختن مواد غذایی در مایکروفر در مقایسه با مایکروویو کمتر است ولی بهتر است بدانید در نهایت کیفیت مطلوب تری را نسبت به مایکروویو ارائه می دهد.

اگر میخواهید بطور تخصصی تر بدانید مایکروفر چیست کلیک کنید👨‍🍳

مایکروویو یا فر کدام بهتر است؟

طبق گفته سایت askthehomegeek مایکروویو بهترین گزینه برای پخت سریع غذا است. اگر عجله دارید و می خواهید سریع چیزی تهیه کنید، پس این وسیله بهترین گزینه بریا شماست و از طرف دیگر، فرها زمان می برد تا گرم شوند، به این معنی که آماده شدن غذای شما بسیار بیشتر طول می کشد. به همین دلیل است که آنها بهترین گزینه برای افرادی است که میخواهند غذای مغز پخت تری داشته باشند.

نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس