• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله:

  • خرابی موتور:
    اگر موتور جاروبرقی خراب شود، ممکن است هنگام کارکردن ناگهانی خاموش شود.
  • بسته شدن فیلتر:
    اگر فیلتر جاروبرقی با گرد و غبار پر شده و بسته شود، ممکن است سطح هوای مورد نیاز برای کارکرد در دسترس نباشد و دستگاه خاموش شود.
  • قطع شدن سیم برق:
    اگر سیم برق جاروبرقی قطع شود یا بشکند، دستگاه نمی‌تواند برق بگیرد و خاموش می‌شود.
  • بسته شدن شلنگ:
    اگر شلنگ جاروبرقی با چیزی بسته شود، ممکن است جریان هوا وارد دستگاه نشود و این باعث خاموش شدن آن می‌شود.
  • سوختن موتور:
    اگر موتور جاروبرقی بیش از حد گرم شود و سوختنی شود، دستگاه خاموش می‌شود.

برای تعمیر جاروبرقی بهتر است به یک نمایندگی تخصصی برای تعمیر جاروبرقی در اصفهان مراجعه کنید.

جاروبرقی از لوازم خانگی پر مصرف در منزل می باشد که خرابی آن می تواند دردسرساز باشد. تصور کنید که شما در حال جارو کردن منزل باشید و جاروبرقی به صورت ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نشود. در این شرایط گرد و غبار خانه از یک سو و فکر هزینه ها و مشکلات تعمیر دستگاه از سوی دیگر می توانند ذهن شما را درگیر کنند.

علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار و به صورت ناگهانی

دلایل متعددی می تواند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد که در این مقاله سعی خواهیم کرد به 10 مورد از مهمترین آنها اشاره کنیم. برای اینکه دلیل روشن نشدن جارو برقی خود را بدانید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا مطالب این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.
مهمترین نکته در مورد جاروبرقی آگاهی از نحوه صحیح نگهداری از آن و همچنین استفاده درست از این وسیله گران بهاء است. اگر اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید می توان اطمینان داشت که دستگاه شما بهترین بوده و عمر بالایی داشته باشد. در ادامه چند مورد از علل خرابی جاروبرقی را عنوان می کنیم:

1. خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به دلیل خرابی دکمه سوییچ

ممکن است دکمه روشن و خاموش جاروبرقی به دلیل استفاده نادرست خراب گردد و شما نتوانید دستگاه را روشن کنید. در این حالت به هنگام روشن کردن دستگاه، جاروبرقی پس از چند ثانیه به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد. یکی از علائم خرابی سوییج می تواند بیرون پریدن شاسی جاروبرقی و خاموش شدن دستگاه بلافاصله بعد از آن باشد.

علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

2. از دلایل روشن نشدن جاروبرقی، قطعی سیم برق

برخی از کاربران حین استفاده از جاروبرقی عادت دارند سیم آن را بکشند. در این حالت با رسیدن سیم به انتها به آن فشار وارد شده و قطعی سیم پس از مدتی، دور از انتظار نخواهد بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید در قسمت انتهایی سیم از یک علامت استفاده کنید تا هر بار بیشتر از این اندازه سیم را تحت فشار قرار ندهید و آن را بیش از اندازه نکشید. برای رفع این مشکل و تعویض سیم جاروبرقی پیشنهاد می کنیم به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

3. گرم شدن دستگاه علت روشن نشدن جارو برقی

از دیگر دلایل روشن نشدن جاروبرقی می توان به گرمی بیش از اندازه دستگاه به دلیل استفاده طولانی مدت از آن اشاره کرد. موتور جاروبرقی در عین قدرت زیادی که دارد، از قطعات بسیار حساس دستگاه محسوب می گردد.
دلایلی هستند که می توانند موتور دستگاه را تحت فشار قرار داده و موجب ایجاد گرمای بیش از اندازه در آن شوند. کارکردن جاروبرقی به مدت طولانی، مسدود شدن لوله جاروبرقی و ... می توانند این مشکل را ایجاد کنند. هر کدام از این موارد به تنهایی ممکن است علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار باشند.

4. گرفتگی لوله جاروبرقی، علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

معمولا گرفتگی لوله جاروبرقی به صورت کامل نیست و هوا می تواند به آهستگی از آن عبور کند. این مساله می تواند موجب گرم شدن موتور و در نتیجه جاروبرقی گردد. اما ممکن است در برخی مواقع نیز کثیفی ها و کرک ها مسیر عبور هوا را به کلی مسدود کنند. خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می تواند به این دلیل نیز اتفاق بیفتد. توصیه می کنیم در چنین شرایطی سریعا برای خارج کردن کثیفی ها و رفع انسداد لوله اقدام کنید.

5. خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به دلیل تجمع زباله

ساده ترین حالتی که می توان برای انسداد لوله جاروبرقی تصور کرد، انسداد توسط زباله است که در عین حال بدترین حالت ممکن نیز می باشد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است خرطومی جاروبرقی، لوله تلسکوپی و همچنین پارویی دستگاه را همواره بررسی کنید تا احیانا موتور جاروبرقی تحت فشار نباشد. این مساله به دلیل خاموشی ناگهانی جاروبرقی و احتمال سوختگی موتور اهمیت بسیاری دارد.
لازم به ذکر است که مادامی که دستگاه شما از تنفس خوبی برخوردار نباشد مکش و فرایند جمع آوری گرد و غبار به درستی انجام نخواهد گرفت.

6. کثیفی فیلتر دلیل روشن نشدن جارو برقی

فیلتر جاروبرقی باید هر 6 ماه یک بار تعویض گردد تا دستگاه کارایی خوبی داشته باشد. کثیفی بیش از اندازه فیلتر می تواند با ایجاد گرمای بیش از حد، موجب خاموشی ناگهانی جاروبرقی گردد. توصیه می کنیم این مساله ساده را نادیده نگیرید.

7. مشکلات الکتریکی علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

در صورتی که خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی مربوط به هیچ یک از موارد ذکر شده در بالا نبود پس دستگاه شما هیچ عیب مکانیکی ندارد. در ادامه عیب یابی جاروبرقی باید به مشکلات الکتریکی احتمالی در دستگاه توجه کنید.

8. خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به دلیل داغی ترموستات

در بیشتر برندها از قبیل ناسیونال، ال جی، الکترولوکس، بوش، سامسونگ و دوو برای جاروبرقی یک ترموستات تعبیه شده است. این ترموستات می تواند جاروبرقی را در صورت گرم شدن بیش از اندازه خاموش کند. در این مواقع می توانید جاروبرقی را خاموش کنید و به دستگاه حدود 20 تا 30 دقیقه فرصت دهید تا خنک شود. پس از این مدت دوباره می توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

علت خاموش شدن ناگهاین جاروبرقی

9. پر شدن کیسه جاروبرقی دلیل روشن نشدن جارو برقی

شاید پر شدن کیسه زباله جاروبرقی اصلی ترین دلیل خاموش شدن آن باشد. در چنین مواقعی به دلیل وارد شدن فشار بر موتور دستگاه برای مکش بیشتر، موتور داغ شده و خاموش خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی توصیه می کنیم از کیسه های دائمی استفاده نکنید و کیسه های یک بار مصرف را قبل از پر شدن کامل تعویض نمایید.

10. کثیفی فیلتر، عامل دیگر خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

علاوه بر توجه به کیسه جاروبرقی و تعویض به موقع آن، فیلتر دستگاه نیز جایگاه ویژه ای در کارایی صحیح جاروبرقی دارد. در حقیقت اصلی ترین قطعه ای که می تواند تنفس جاروبرقی را تحت تاثیر قرار دهد فیلتر آن است. با توجه به اهمیت فیلتر بایستی در زمان تعویض کیسه جاروبرقی، فیلتر آن را نیز بررسی و تمیز نمایید. جاروبرقی از لوازم گران قیمت است که فیلتر آن در مقایسه با خود دستگاه قیمت چندانی ندارد. پس بهتر است به جاروبرقی خود ارزش دهید و با شستشو و یا تعویض به موقع از آسیب به جاروبرقی جلوگیری کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به 10 علت اصلی خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و روشن نشدن آن اشاره کردیم. با اطلاع از این موارد به راحتی می توانید برای رفع مشکل اقدام کنید مگر اینکه جاروبرقی شما مشکل الکترونیکی داشته باشد. اکثر این مشکلات به دلیل استفاده نادرست از جاروبرقی اتفاق می افتند که توصیه می کنیم در این خصوص وسواس بیشتری به خرج دهید.

نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس