• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com
هر کدام از لوازم خانگی ممکن است روزی با مشکل مواجه شوند و این مساله ربطی به برند و یا نحوه استفاده ندارد. بالاخره لوازم خانگی مخصوصا انواع پر مصرف آنها مانند جاروبرقی به دلیل استفاده های مکرر و طولانی مدت از آنها، مستهلک می شوند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در جاروبرقی ها با آن مواجه شویم، صدای بلند و آزار دهنده در جارو برقی است. گاهی ممکن است در حین جاروکشیدن متوجه صداهای آزاردهنده و نامتعارف از جاروبرقی شویم. در این حالت کارکرد جاروبرقی مثل سابق نیست و سر و صدای بلندی تولید می کند. بهتر است بدانید هر ایرادی در جاروبرقی و یا لوازم دیگر بدون علت نیست. برای رفع این مشکل باید به دنبال علت به وجود آورنده آن باشید تا با رفع آن بتوان مشکل را حل نمود. در این مقاله سعی می کنیم تا با بررسی علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی، برای آن راهکارهای مفیدی ارائه دهیم.
برای هرگونه تعمیر جارو برقی در اصفهان با ما تماس بگیرید 👨‍🍳 09130332302

علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کار کردن چیست؟

معمولا جاروبرقی ها در زمان کار کردن صدای کمی دارند و اغلب این میزان صدا آزاردهنده نیست. این میزان صدای معمول به دلیل کارکرد موتور جاروبرقی است و در همه انواع جاروبرقی ها نیز شنیده می شود. در صورتی که این صدا تغییر کرد، باید بدانید دستگاه شما دچار مشکل شده و باید به فکر تعمیر آن باشید. در ادامه این مقاله به 8 مورد از اصلی ترین علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی اشاره می کنیم و در مورد هر کدام راه حلی پیشنهاد می دهیم تا بتوانید مشکل را حل کنید.

بروز مشکلاتی در موتور دستگاه

در بیشتر مواقع با ریشه یابی علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی، به موتور دستگاه می رسیم. موتور جاروبرقی ممکن است به دلیل ورود رطوبت و یا گرد و خاک دچار مشکل گردد. با توجه به اینکه مدل های جدید جاروبرقی های امروزی دارای موتورهای کم صدای اینورتر هستند، تولید صداهای زیاد و ناهنجار می تواند نشانه ای برای خرابی موتور باشد. در این حالت لازم است قسمت های داخلی موتور از جمله شفت، کلکتور و بلبرینگ توسط تعمیرکاری خبره، مورد بررسی قرار بگیرد. علاوه بر این، بهتر است موتور را به لحاظ گرد و غبار نیز تمیز کنید. در این شرایط به تیغه های موتور جاروبرقی نیز دقت کنید که تاب نداشته و بدون هیچ گونه خم شدگی باشند. در صورتی که تیغه ها دچار ایراد و یا مشکلی باشند، باید آنها را تعویض کنید. اتصال تیغه ها را مورد بررسی قرار دهید زیرا لق بودن آنها نیز می تواند علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی باشد.

کثیفی فیلترهای جاروبرقی

با شنیدن صدای بلند ناگهانی از جاروبرقی بهتر است فیلتر دستگاه را از نظر کثیفی بررسی کنید. کثیفی بیش از اندازه فیلتر جاروبرقی می تواند منجر به صداهای بلندتری شود؛ چرا که جاروبرقی برای مکش بیشتر، لازم است تلاش مضاعفی نماید. به همین دلیل کثیفی ها و آشغال ها، صدای بیشتری ایجاد می کنند. البته این موضوع می تواند بر میزان مکش جاروبرقی نیز تاثیر بگذارد. راه حل این مشکل تمیز کردن فیلتر دستگاه است که باید برای این منظور فیلتر را جدا و در صورتی که قابلیت شستشو داشته باشد آن را با آب گرم و صابون بشویید. پس از خشک کردن کامل فیلتر می توانید آن را در جای خود قرار دهید. اما اگر فیلتر دستگاه شما قابل شستشو نباشد، چاره ای جز تعویض آن ندارید. علت صدای بلند و آزار دهنده جاروبرقی

بروز مشکلاتی در پاکت جاروبرقی

در برخی مواقع علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی می تواند کیسه جاروبرقی باشد. در این حالت بهتر است کیسه را چک کنید و در صورت پر بودن، آن را خالی و تمیز کنید و در صورت استفاده از کیسه های یکبار مصرف آن را تعویض کنید. در این خصوص دقت کنید به هیچ وجه از پاکت های نامرغوب و بی کیفیت استفاده نکنید تا در دراز مدت جاروبرقی دچار مشکلات جدی نگردد.

مسدود شدن لوله خرطومی دستگاه

گاهی ممکن است در زمان جارو کشیدن اجسام سخت و بزرگی مانند تکه ای چوب، دکمه لباس و ... در داخل لوله خرطومی جاروبرقی گیر کرده و دستگاه برای مکش نیاز به قدرت بیشتری داشته باشد. این مساله به موتور دستگاه فشار وارد کرده و می تواند علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی محسوب گردد. برای رفع مشکل جاروبرقی در این حالت تنها کاری که باید انجام دهید تمیز کردن لوله خرطومی است.
همچنین بخوانید: خاموش شدن ناگهانی جارو برقی 👨‍🍳

ایجاد سوراخ و یا پارگی در مسیر هوای دستگاه

بهتر است در زمان تمیز کردن لوله خرطومی، این قسمت را از نظر وجود پارگی و یا سوراخ شدگی نیز مورد بررسی قرار دهید. وجود سوراخ در لوله خرطومی می تواند در جریان مکش دستگاه، اختلال ایجاد کند که در صورت بی توجهی به این مساله ممکن است قطعات داخلی آسیب ببینند.

ایجاد شکستگی در قطعات داخلی

وجود هر گونه شکستگی در قطعات داخلی موتور جاروبرقی و یا قطعات پلاستیکی آن می توانید یکی از علل ایجاد صداهای ناهنجار باشد. در این شرایط باید تجربه کافی برای تعویض قطعه شکسته شده را داشته باشید تا مشکل رفع گردد. علاوه بر این، در صورت شکستگی بدنه دستگاه نیز ممکن است به دلیل ایجاد ارتعاش، صداهای بلند از دستگاه شنیده شود. بهتر است برای تعمیر این موارد به تعمیرکاری مجرب در این حوزه مراجعه کنید. علت صدای بلند جارو برقی

خشکی قطعات و نیاز به روغن کاری

در برخی از موارد ممکن است علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی، خشکی قطعات باشد. در این حالت صدایی مانند وز وز از موتور جاروبرقی بلند می شود که دلیل آن فرسودگی جاروبرقی است. روغن کاری و گریس کاری موتور را می توان راهکاری برای حل این مشکل عنوان کرد. در صورتی که مشکل با این روش حل نشود می توانید با مراجعه به تعمیرکار، نسبت به تعویض بلبرینگ اقدام کنید.

بروز مشکلاتی در فن جاروبرقی

فن در جاروبرقی یکی از قطعات حیاتی و مهمی است که برای خنک کردن دستگاه به کار می رود و می تواند در میزان مکش جاروبرقی نیز تاثیرگذار باشد. در صورت خرابی فن، علاوه بر این که دمای دستگاه بالا خواهد رفت، صداهای بلندی نیز شنیده خواهد شد. تعمیر خرابی فن نیاز به تخصص دارد و نباید خودسرانه برای تعمیر آن اقدام کنید.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تا به چند مورد از علت صدای بلند و آزار دهنده جارو برقی اشاره کنیم. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید، باید نخست به علت یابی مشکل بپردازید تا بهتر بتوان مشکل را حل نمود. شما می توانید موارد ذکر شده در این مقاله را مورد بررسی قرار دهید؛ اما چنانچه هنوز مشکل برطرف نشود لازم است با نمایندگی های مجاز تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.
نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس