• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

علت داغ شدن جاروبرقی چیست؟ شاید این سوال برای شما هم در هنگام استفاده از این وسیله حیاتی که به وفور در هر خانه ای یافت می شود پیش آمده باشد. 

همانطور که میدانید جاروبرقی جزو پرمصرف ترین وسایل در هر خانه ای می باشد که برای کار نمودن با آن، احتیاج به انرژی فراوان دارد. 

اما گاهی اوقات ممکن است به علت دلایلی موتور آن بیش از حد داغ شود و دچار مشکل شود. در ادامه قصد داریم به 9 علت اصلی که ممکن است این مشکل را به وجود آورد بپردازیم پس با ما همراه شوید: 

برای هرگونه تعمیر جارو برقی در اصفهان با ما تماس بگیرید 👨‍🍳

09130332302

1-مسدود شدن راه ورودی جاروبرقی

گاهی اوقات به علت مسدود شدن لوله جاروبرقی مکش آن ممکن است  به طرز عجیبی کاهش یابد. حال این موضوع باعث سردرگمی شما شده است که چرا این اتفاق به یکباره روی داده است؟ 

بهتر است بدانید که باید به دنبال جسم یا وسیله ای باشید که در هنگام استفاده از جاروبرقی راه ورودی آن را مسدود کرده است. 

برای این کار لازم است به وسیله یک شلنگ خالی از سر لوله جاروبرقی به داخل آن وارد نموده و دوباره خارج نمایید. به وسیله این کار شما به راحتی می توانید گرفتگی ایجاد شده در مسیر لوله جاروبرقی را رفع نمایید

2- گرد و خاک وارد شده به وسیله جسم خارجی به موتور

گاهی پیش می آید که انواع گرد و خاک و یا حتی آشغال های ریز و درشت به اشتباه وارد موتور جاروبرقی شما شود که این اتفاق باعث می شود موتور جاروبرقی آسیب ببیند.  به همین علت است که برای چرخاندن پره موتور به قدرت بیشتری نیاز پیدا می کند.  

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این موضوع به یکی از مهم ترین و همچنین ابتدایی ترین دلایل اصلی افزایش فشار به موتور جاروبرقی شناخته می شود.  

پس حتما در هنگام استفاده از جاروبرقی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. 

3- استفاده از پاکت های جاروبرقی بی کیفیت

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از پاکت های جاروبرقی یکبار مصرف استفاده می کنید این مورد را هرگز فراموش نکنید که به هیچ عنوان از پاکت های تقلبی و غیر اورجینال استفاده نکنید. 

چرا که با انجام این کار ممکن است عملکرد جاروبرقی شما پایین آمده و همین امر به دلیل اصلی فشار بیشتر بر موتور جاروبرقی تبدیل شود. 

نکته دیگری که هرگز نباید آن را فراموش کنید این است که طریقه نصب صحیح انواع پاکت های اورجینال را حتما بیاموزید. چرا که اگر در هنگام نصب پاکت مشکلی پیش بیاید به دلیل اصلی کاهش مکش جاروبرقی مبدل می گردد. 

به همین جهت انواع گرد و خاک وارد موتور جاروبرقی شده و باعث داغ شدن بیش از حد آن می شود. 

4- فیلتر جارو برقی غیر اصل 

این ابزار که شاید ظاهری ساده دارند، انواع ذرات ریز و غبار موجود در خانه را به خود جذب می نماید و باعث می شود که به داخل موتور جاروبرقی وارد نشوند. 

پس لازم است که همیشه به تعویض به موقع فیلتر ها عمل نموده و در برنامه کاری خود بگنجانید. 

چرا که اگر این کار را به موقع انجام ندهید جاروبرقی ممکن است بیش از حد داغ کند و باعث سوختگی موتور آن گردد. در رابطه با فیلتر جاروبرقی بهتر است این نکته را بدانید که لازم است هر 6 ماه و یا هر 1 سال فیلتر آن تعویض گردد. 

5- اشکال در ترموستات جاروبرقی

همانطور که می دانید در هر وسیله برقی ترموستات وجود دارد. وظیفه اصلی این قطعه در وسایل برقی کنترل دمای آن می باشد. 

زمانی که شما مشغول کار طولانی با جاروبرقی خود می باشید وجود ترموستات باعث پایین آوردن دمای جاروبرقی می شود تا از داغ شدن بیش از حد آن خودداری نماید. 

پس اگر ترموستات که به عنوان یک قطعه مهم در جارو برقی شناخته می شود خراب گردد حدس بزنید چه اتفاقی به وسیله برقی شما وارد می شود؟ 

بله،  درست حدس زدید هر چقدر دمای جاروبرقی بالا رود به علت خرابی ترموستات امکان کنترل حرارت وجود نخواهد داشت. 

6- نوسان برق 

یکی از علت های اصلی در هنگام خاموش شدن جاروبرقی و همچنین داغ شدن بیش از حد آن نوسان برقی است. 

چرا که اگر اتصالی رخ دهد به احتمال زیاد باعث داغ شدن موتور جارو برقی می شود.  پس توصیه می شود  که اگر در هنگام کار با جاروبرقی، ناگهان خاموش گردید از روشن نمودن آن صد در صد بپرهیزید.  

در این هنگام می توانید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا بتوانید مشکل پیش آمده را رفع نمایید.

 همچنین بخوانید: بررسی علت صدای بلند جاروبرقی

7- بسته شدن مسیر خروجی هوا در جاروبرقی

در بعضی از مواقع پیش آمده است که به وسیله یک چسب مسیر خروج هوای داخل موتور را ببندید. بد نیست بدانید که  با انجام این کار باعث می شوید به موتور جارو برقی فشار وارد شود. همین کار دلیل اصلی داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی است. 

8- استفاده از جاروبرقی بر روی سطح مرطوب

بسیاری از جاروبرقی های موجود در بازار توانایی مکش آب را ندارند.  پس در نتیجه از جارو کشیدن بر روی سطح مرطوب و یا خیس جدا خودداری نمایید. 

این کار باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل سیم پیچی ضعیف جاروبرقی و آمپرکشیدن دستگاه خواهد شد که این امر رایج برای داغ شدن موتور جاروبرقی می باشد.  

پس لازم است که قبل از انجام کار با جارو برقی از خشک بودن محیط اطمینان حاصل فرمایید. 

9-  خرابی موتور جاروبرقی 

گاهی اوقات ممکن است خرابی موتور جاروبرقی زمانی رخ دهد که پس از روشن نمودن دستگاه، موتور آن به شدت داغ شود. 

فراموش نکنید که این ایراد به خودی خود حل نخواهد شد پس لازم است که به یک تعمیرکار مراجعه شود. 

کلام آخر

 این نکته را از یاد نبرید که هرگاه یک وسیله برقی خراب شود حتما علت خاصی منجر به روی دادن این اتفاق شده است. 

تشخیص دادن به موقع داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی اصلا کار سختی نیست و شما در این هنگام به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید. 

دیگر نکته مهم این است که سریعا جاروبرقی را خاموش نموده و سیم آن را از پریز برق جدا کنید و پاکت ها،  فیلترها و عدم انسداد آن را چک نمایید. 

اما توصیه ما به شما این است که برای انجام تعمیر جاروبرقی حتما به یک متخصص حرفه ای و کاربلد مراجعه نمایید چرا که با انجام این کار ایرادات  جاروبرقی به طور کامل رفع خواهد شد. 

نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس