• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

مایکروفر یکی از لوازم اصلی آشپزخانه اکثر افراد است و  تا زمانی که مایکروفر از کار نیفتاده باشد، متوجه نمی‌شوید که این وسیله، چقدر برای شما مفید و کاربردی  است.

 کار نکردن مایکروفر، شامل موارد مختلفی می‌شود. روشن نشدن ماکروفر، از کار افتادن و کار نکردن مایکروفر و گرم نکردن مایکروفر از مشکلات عمده این دستگاه می باشد. قبل از بررسی کردن علتهای کار نکردن مایکروفر از لحاظ فنی، از اتصال دوشاخه ماکروفر به برق، سالم بودن دوشاخه ماکروفر، وصل بودن جریان برق محیط، اطمینان یابید و سپس به موارد فنی بپردازید.  در این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن ماکروفر در برندهای ال جی و سامسونگ و پاناسونیک و اسنوا خواهیم پرداخت. 

 

در صورت نیاز به هرگونه تعمیر ماکروفر در اصفهان نیز میتوانید با ما تماس بگیرید.👨‍🍳

  • چرا مایکروفر ال جی روشن نمیشود؟

    دلایل روشن نشدن مایکروفرهای ال جی می تواند یکی از موارد زیر  باشد:

    1. خرابی میکروسوئیچ مایکروفر

      درب مایکروفر قسمتی به نام میکروسوئیچ دارد. که اگر زمانی درب دستگاه به درستی بسته نشده باشد، میکروسوئیچ به بقیه ی اجزای ماکروفر، اجازه روشن شدن نمی‌دهد. همچنین میکروسوئیچ زمان باز کردن درب مایکروفر، با قطع کردن برق دیگر اجزا، از روشن ماندن آن نیز جلوگیری می‌کند. پس اگر میکروسوئیچ دستگاه شما خراب باشد، باعث روشن نشدن ماکروفر می شود. شما می توانید  با یک مولتی متر  کلیدهای درب را  آزمایش کنید تا مشخص شود که  نیاز به تعویض دارند یا خیر.
      ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنید و قاب آن را درآورید و میکروسویچ‌های درب را پیدا کنید  که روی آنها علامت NO یا C نوشته شده است. سپس  یک مولتی متر را به میکروسویچ‌ها وصل کنید و خیلی آهسته درب  را ببندید تا اطمینان حاصل کنید که زبانه درب در جای خود جفت می شود. حالا  مولتی متر نشان می دهد که  جریان برق وجود دارد یا خیر. اگر جریان برق وجود دارد یعنی میکروسویچ‌ها سالم‌اند و روشن نشدن مایکروفر ال جی شما دلایل دیگری دارند. اما اگر مولتی متر جریانی را نشان نداد، به معنی خرابی میکروسوئیچ است که در این صورت باید این  قطعه را تعویض کنید.

    2. استهلاک اجزای قفل درب

      درب ماکروفر شامل قلاب و فنر است که آسیب دیدن قلاب و فنرها باعث ایجاد اختلال در فرایند ارسال پیام به برد شده و باعث کار نکردن مایکروفر می شود. برای بررسی اجزای قفل درب ماکروفر، بایستی قسمت داخلی درب باز شود و در صورت لزوم قلاب و فنرها تعویض شوند. در اکثر ماکروفرها  قلاب و فنر جنس‌های مرغوبی ندارند و ممکن است قلاب‌ها شکسته باشند و یا در اثر گذشت زمان، فنر روی آن هرز شده باشد و کارایی لازم را برای فشرده شدن و بستن درب نداشته باشد. در این مواقع باید آن‌ها را تعویض کنید.

    3. خرابی فیوزهای ماکروفر

      در داخل محفظه مایکروفر دو فیوز سرامیکی و فیوز حرارتی وجود دارد که فیوز سرامیکی، از قسمت‌های داخلی مایکروفر هنگام نوسانات برق محافظت می کند و اگر این فیوز آسیب دیده باشد ، باعث روشن نشدن ماکروفر می‌شود. برای حل این مشکل ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنید و قاب ماکروویو را  جدا کنید. حالا فیوز را  با یک مولتی متر چک کنید و ببینید حاوی الکتریسیته است یا خنثی است.  اگر خنثی بود که فیوز شما سوخته و باید آن تعویض کنید.

      در صورتی که خنثی نبود، یعنی فیوز سرامیکی شما مشکلی ندارد و علت روشن نشدن دستگاه  از جای دیگری است.

       فیوز حرارتی ماکروفر از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌ کند. آسیب و اختلال در عملکرد این فیوز باعث روشن نشدن ماکروفر می‌شود.تعمیر فیوز سرامیکی و حرارتی مایکروفر، تخصصی‌ است و باید تعمیرکار ماهر و مجرب مشکل دستگاه را حل کند. راه حل این مشکل این است که ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و  محفظه بیرونی ماکروفر را  جدا کرده و فیوز حرارتی آن را بیابید. حالا با یک مولتی متر از سلامتی فیوز حرارتی اطمینان حاصل کنید، اگر جریان برق در آن وجود داشت  یعنی قطعه سالم است و اگر اینطور نبود یعنی باید فیوز حرارتی مایکروفر خود را تعویض کنید. البته برای اینکه از خراب نشدن مجدد این قطعه جلوگیری کنید، بهتر است که به فن ماکروفر نیز نگاهی بیاندازید. این فن وظیفه خنک کردن فیوز حرارتی را دارد و در صورت درست کار نکردن، باعث فرسایش فیوز حرارتی و خرابی مجدد آن می‌شود.

    4. خرابی برد ماکروفر

      البته به ندرت پیش می آید که برد دستگاه خراب شود ولی بهتر است پس از اطمینان از درست بودن دیگر موارد برد اصلی مایکروفر را هم چک کنید و در صورت خرابی، از مرکز تعمیر ماکروفر ال جی در اصفهان ماهر کمک بگیرید.

  • دلایل روشن نشدن مایکروفر سامسونگ

    دلایل روشن نشدن مایکروفر سامسونگ می تواند یکی از موارد زیر باشد:

    1. سوختن فیوز مایکروفر

      از دیگر دلایل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ می‌توان به  سوختن فیوز حرارتی اشاره کرد. این قطعه میزان جریان برق را  کنترل می‌کند. علت سوختن فیوز مایکروفر می تواند به علت اتصال کوتاه شدن ترانس، خراب شدن دیود، خرابی خازن و یا خراب شدن میکروسوئیچ باشد. بایستی از متخصصین مجرب این کار کمک بگیرید.

    2. خرابی ترموستات

      از دیگر علل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ می‌توان به خرابی ترموستات اشاره کرد. عملکرد ترموستات به این صورت است که  در مواقع حساس و ضروری جریان برق را قطع می کند. 

    3. خراب شدن برد مایکروفر

      برد یکی از قطعات مهم ماکروفر سامسونگ محسوب می شود و خرابی آن نیز تاثیر بسزایی در عملکرد سایر قطعات دستگاه دارد دلایل مختلفی منجر به اختلال در عملکرد برد مایکروفر می‌شود. از جمله این موارد سوختن خازن و فیوز برد، وجود نوسانات شدید برق یا فرسودگی و از کار افتادگی برد می باشد.

    4. خرابی خازن‌های ماکروفر

      خازن‌ها در ماکروفر  موظف به تامین برق  ترانس هستند. زمانی که مایکروفر روشن نمی شود یا  به صورت ناگهانی خاموش می شود و یا غذا را گرم نمی کند یا حتی دود از دستگاه بلند می شود می تواند  از نشانه‌ های خرابی خازن‌  باشند،  که با تعویض خازن دستگاه به عملکرد قبل خود برمی گردد.

    5. خراب شدن برد اینورتر

       خرابی این قطعه منجر به افزایش آمپر دریافتی و پریدن فیوز می شود. خرابی این قطعه باعث از کار افتادن دستگاه و خاموش شدن ناگهانی آن می شود که تعویض برد ماکروفر در اکثر مواقع مشکل را حل می‌کند.

    6. خراب شدن میکروسوئیچ درب

      وقتی درب ماکروفر سامسونگ به خوبی باز و بسته نشود،سبب می شود که  دستگاه هم روشن نشود. میکروسوئیچ قطعه‌ای است که در درب ماکروفر تعبیه شده است و با خرابی این قطعه در به صورت اتوماتیک باز و بسته نمی شود و بایستی میکروسوئیچ درب مایکروفر رد نمایندگی تعیمر ماکروفر سامسونگ در اصفهان تعویض شود تا مشکل رفع شود.

  • دلایل روشن نشدن مایکروفرهای پاناسونیک

    دلایل روشن نشدن مایکروفرهای پاناسونیک می تواند یکی از موارد زیر  باشد:

    1. مشکل سیستم برق رسانی

      از رایج‌ترین علل روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک، وجود اختلالات در سیم کشی آن  است. از طرفی  هم ممکن است  ماکروفر سالم باشد ولی پریز برق مشکل داشته باشد. در برخی مواقع خاص که مشکل از نوسانات برقی و پریز برق نیست، ممکن است کابل دستگاه دچار پارگی شده باشد و دستگاه  روشن نشود که برای حل این مشکل باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

    2. خرابی کنترل پنل

      ممکن است  ماکروفر در اثر خراب شدن کنترل پنل و یا خراب شدن دکمه روشن و خاموش دیگر روشن نشود. البته این مشکل  می‌تواند در اثر خرابی برد کنترل اصلی هم  ایجاد شود. بهتر است برای حل این مشکلات از یک متخصص کمک بگیرید.

    3. خرابی فیوز و لامپ مگنترون

      لامپ مگنترون از  قطعات مهم ماکروفر است که  وظیفه گرم کردن غذا را بر عهده دارد و خرابی لامپ مگنترون نیز می‌تواند دلیل روشن نشدن دستگاه باشد.

    4. آسیب دیدن برد اصلی

      آخرین علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک می تواند به سبب خرابی  برد باشد. اگر قسمت های دیگر را بررسی کردید و علت روشن نشدن دستگاه را پیدا نکردید می‌توانید به بررسی کنترل برد و تعویض آن توسط تعمیرات ماکروفر پاناسونیک در اصفهان بپردازید.

    5. خرابی ترموستات

      ترموستات یک نوع سنسور حرارتی است که با دما  شکل آنها  نیز تغییر می کند و زمانی که دمای ماکروفر بیش از حد بالا برود ترموستات آسیب می بیند  و منجر به خاموش شدن  ماکروفر می شود.

  • دلایل روشن نشدن مایکروفرهای اسنوا

    دلایل روشن نشدن مایکروفرهای اسنوا می تواند یکی از موارد زیر  باشد:

    1. خرابی کنترل پنل ماکروفر

      در صورت اختلال در عملکرد صفحه نمایش یا کنترل پنل ماکروفر اسنوا، دستگاه نمی تواند روشن شود. ریشه‌ی این مشکل، از خرابی برد اصلی مایکروفر است.

    2. خرابی دیود ماکروفر

      وظیفه ی دیود در مایکروفر اسنوا این است که با افزایش ولتاژ، انرژی مورد نیاز مگنترون را برای گرم کردن غذا فراهم کند. در صورت خرابی دیود، مگنترون ولتاژ کافی برای گرم کردن را دریافت نمی‌کند و باعث از کار افتادن ماکروفر می‌شود.

    3. خرابی مگنترون

      مگنترون در ماکروفر اسنوا با تولید فرکانس سبب گرم شدن مایکروفر می‌شود. در صورت خرابی یا سوختن مگنترون گرمایی تولید نمی‌شود و سبب روشن نشدن ماکروفر می‌شود.

    4. اختلال در عملکرد خازن های ولتاژ ماکروفر

      عملکرد خازن به این صورت است که ولتاژ خروجی را دو برابر می‌کند. در صورتی که خازن سوخته باشد کل مدارهای ولتاژ عمل نخواهند کرد و مایکروفر هم گرم نخواهد شد. برای تشخیص آسیب باید از خازن‌سنج استفاده کنید که یه علت حساس بودن این عمب میبایست به مراکز تعمیر ماکروفر اسنوا در اصفهان مراجعه نمایید.

    5. خرابی ترانس های ولتاژ

      در مایکروفر اسنوا در صورت خرابی ترانس‌های ولتاژ، یک قوس الکتریکی ایجاد می شود که بوی سوختگی می دهد و غذا را هم گرم نمی‌کند.

    6. مهار شدن فیوز مایکروفر

      اگر حرارت مایکروفر اسنوا از مقدار مشخصی بیشتر شود، ممکن است جریان ماکروفر قطع و گرمایی تولید نشود. بنابراین پایین رفتن فیوز سبب گرم نشدن ماکروفر می شود.شما می توانید با ریست کردن مایکروفر مشکل را حل کنید. البته برای نحوه ریست کردن می توانید از دفترچه راهنمای دستگاهتان کمک بگیرید.

نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس