• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

بخارشوی دلونگی نیز مانند سایر لوازم با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت ممکن است دچار مشکلاتی گردد. یکی از این مشکلات که از سوی برخی کاربران مطرح می شود این است که بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد. در این مقاله سعی می کنیم به این موضوع بپردازیم و به دلایل بروز این مشکل همراه با راهکارهایی برای حل آنها اشاره می کنیم.

برای تمیز کردن و نظافت دوده ها، کف، لکه ها و جمع کردن مایعاتی که بر روی کف سرازیر شده اند می توان از بخارشوی استفاده کرد. استفاده از بخارشوی راحتی خاصی دارد و در حقیقت دردسرهای استفاده از تی های معمولی را ندارد. بخارشوی می تواند خانه را با طراوت، تمیز و ضدعفونی کند بدون اینکه ذره ای از مواد شیمیایی استفاده شود. 

خرید بخارشوی دلونگی بیشتر به افراد بچه دار و یا کسانی که در خانه از حیوانات خانگی نگهداری می کنند پیشنهاد می شود. پس از استفاده از بخارشوی سطح مورد نظر خیلی سریع خشک می شود و از این لحاظ راحتی خاصی خواهد داشت. مکانیسم کار بخارشوی به این شکل است که آب موجود در مخزن دستگاه را گرم می کند و بخار حاصل را از طریق دهانه خروجی به بیرون پخش می کند.

برای تعمیر بخارشوی دلونگی اصفهان با ما تماس بگیرید 👨‍🔧

09130332302
بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد
بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد

چرا بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد؟

برای اینکه بتوانید علت بخار ندادن بخارشوی را رفع کنید باید از عیب یابی ساده ترین احتمال، کار خود را آغاز کنید. در مورد اینکه چرا بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد چند دلیل کلی وجود دارد که در ادامه آنها را عنوان کرده و راه حل هایی نیز برای رفع آنها ارائه می دهیم.

همچنین بخوانید: رسوب زدایی اتو پرس 🧼

  1. مخزن بخارشوی به درستی نصب نشده است

    بخارشوی های دلونگی از لحاظ مخزن به دو دسته تقسیم می شوند:

    • انواعی که مخزن آب آنها در داخل دستگاه قرار دارد.
    • انواعی که مخزن آب در آنها قابلیت جدا شدن دارند.

    مخزن هایی که قابلیت جدا شدن دارند را می توان به سادگی از دستگاه جدا و پر نمود. معمولا در این مدل از بخارشوی ها ممکن است پس از پر کردن آب، مخزن به درستی در محل خود چفت نشوند.

    راه حل:

    قبل از استفاده از بخارشوی بهتر است از اتصال مخزن به دستگاه اطمینان یابید. در صورتی که به این مساله توجه نکنید و چندین بار با این مشکل مواجه شوید، احتمال ایجاد اختلال در کارایی دستگاه وجود دارد.

  2. عدم وجود آب در مخزن دستگاه علت بخار ندادن بخارشوی

    یکی دیگر از دلایلی که بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد خالی بودن مخزن دستگاه است. شاید فراموش کرده باشید که مخزن را پر کنید و یا متوجه گذر زمان نشده اید و آب مخزن خالی شده است. 

    راه حل:

    مخزن دستگاه را پر کنید. البته دقت کنید که این اشتباه را به دفعات تکرار نکنید زیرا امکان آسیب به موتور بخارشوی دلونگی وجود دارد. 

  3. خرابی فیلتر بخارشوی دلونگی

    در صورتی که مشکل آب دستگاه را بررسی کردید و از آن اطمینان یافتید بهتر است در ادامه برای بررسی اینکه چرا بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد، فیلتر دستگاه را بازرسی کنید. برای این منظور باید مخزن آب را خارج کنید تا به دریچه متصل به فیلتر دسترسی یابید. برای تست سلامت این قسمت می توانید در داخل سوراخ فیلتر، کمی آب سرد ریخته و دستگاه را روشن کنید. اگر آب گرم نشود پس مشکل اصلی از فیلتر است.

    راه حل:

    باید فیلتر بخارشوی دلونگی را تعویض کنید.

  4. ایجاد نشتی در مسیر خروجی دستگاه دلیل بخار نکردن بخارشوی

    در برخی مواقع علت اینکه بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد نشتی در مسیر خروجی دستگاه است. یکی از علائم این مشکل داغ شدن بیش از اندازه دسته بخارشوی دلونگی است.

    راه حل:

    برای رفع نشتی بخارشوی باید دستگاه را به صورت دقیق تر بررسی کنید و معمولا باید این کار توسط تکنسین ها و تعمیرکاران با تجربه انجام بگیرد. در نهایت نیز باید دستگاه تعمیر شود و یا قطعه موردنظر تعویض گردد.

  5. کارکرد ضعیف موتور دستگاه

    موتور بخارشوی دلونگی به مرور زمان و با استفاده طولانی مدت طبیعتا ضعیف می گردد. در این حالت دیگر موتور توان کافی برای تولید گرما به منظور بخار شدن آب را نخواهد داشت و یا حتی ممکن است این کار زمان بیشتری به طوبل بیانجامد.

    راه حل:

    اگر علت اینکه بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد مربوط به ضعیف شدن دستگاه باشد باید بخارشوی توسط تعمیرکاران تست شود.

  6. بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد به علت ایجاد رسوب در دستگاه

    اگر تا به اینجا نتوانستید مشکل بخارشوی را حل کنید امکان دارد مشکل از رسوب بستن بخار شوی باشد.

    راه حل:

    می توانید با استفاده از پیچ گوشتی در برخی مواقع مشکل را حل کنید. اما باید در انجام این کار دقت بیشتری به خرج دهید تا بدنه بخارشوی آسیب نبیند. اگر به این روش نتواستید رسوبات را رفع کنید باید روش های دیگری مانند ترکیب آب و سرکه را نیز تست کنید. در صورتی که با روش های خانگی نیز موفق به رفع رسوبات نشدید بهتر است با تعمیرکاران متخصص مشورت کنید.

    نکته: آب لوله کشی حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی است که می تواند عاملی برای اینکه  بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد به شمار آید. تا حد امکان برای پر کردن مخزن دستگاه از آب معدنی و یا آب مقطر استفاده کنید. 

  7. انسداد شلنگ بخارشوی

    در صورتی که شلنگ بخارشوی مسدود گردد ممکن است متوجه شوید که بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد. 

    راه حل:

    استفاده از آب شهری علاوه بر اینکه موجب انسداد دهانه دستگاه می شود، می تواند موجب مسدود شدن شلنگ ستگاه نیز بشود. در حالت کلی استفاده از آب املاح دار می تواند برای کارکرد بخارشوی اختلال ایجاد کند. اگر به روش های خانگی موفق به رفع این مشکل نشدید باید از کارشناسان متخصص کمک بگیرید

  8. خرابی ترموستات

    ترموستات در دستگاه های برقی که با آب کار می کنند و لازم است این آب گرم شود، کنترل دمای آب را بر عهده دارد. به عبارتی زمانی که دمای آب بیش از اندازه لازم گرم شود، ترموستات دستگاه را خاموش و دما را کنترل می کند. در برخی از مواقع علت این که بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد خرابی ترموستات است.

    راه حل: خرابی ترموستات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عدم استراحت دستگاه، استفاده مداوم و مکرر و طولانی مدت و در حالت کلی استفاده نادرست پیش آید. در برخی از مواقع نیز ایجاد رسوب در قطعات متصل به ترموستات و یا قطعات داخلی مرتبط می تواند ترموستات را خراب نماید. در هر صورت در چنین مواقعی باید به نمایندگی تعمیرات بخارشوی دلونگی مراجعه کنید.

  9. تنظیم نادرست دمای دستگاه

    ممکن است درجه تنظیم دما به صورت ناخواسته و یا توسط کودک شما تغییر کند که در این صورت متوجه خواهید شد که بخارشوی دلونگی بخار نمی دهد. همه بخارشوی های دلونگی از قابلیت تنظیم دما برخوردار هستند.

    راه حل:

    اگر مشکل از درجه تنظیم دما باشد به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به تعمیرکار می توانید با تنظیم دما مشکل را حل کنید.

  10. فعال بودن قفل کودک

    در مدل های جدید بخارشوی ها برای امنیت بیشتر، قفل کودک تعبیه شده است. در صورتی که این آیکون فعال باشد از قسمت تفنگی دستگاه بخاری خارج نخواهد شد. 

    راه حل:

    در این حالت به سادگی و با آزاد کردن قفل می توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید. 

    چند نکته مهم 

    • قفل کودک را به مدت طولانی فعال نکنید زیرا ممکن است دستگاه تان را خراب کند.
    • قفل کودک را تنها در مواقعی که بخارشوی خاموش است، فعال کنید.

همچنین بخوانید: علت بوق زدن اتو پرس 🚨

چند توصیه مهم در رابطه با عدم بخاردهی بخارشوی دلونگی

با رعایت چند نکته ساده اما مهم می توانید از بروز مشکل عدم بخاردهی بخارشوی دلونگی جلوگیری کنید. این نکات می توانند سلامت دستگاه شما را تضمین کنند که عبارتند از:

  • برای پر کردن مخزن بخارشوی از آب مقطر استفاده کنید.
  • بخارشوی را تنها در صورت نیاز و در مواقعی که استفاده می کنید به برق متصل نمایید.
  • بخارشوی دلونگی را به صورت دوره ای و مرتب و در نمایندگی های مجاز سرویس کنید.
  • بخارشوی را به صورت طولانی مدت استفاده نکنید و اگر کارتان زیاد باشد در فواصل کار به دستگاه استراحت دهید.
  • اتصالات و قطعات مختلف بخارشوی را مرتبا بازرسی و تست کنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه عیب و ایراد در بخارشوی آن را جدی بگیرید و برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید.
نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس