• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com
آیا میدانید علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟ چه ایراداتی می توانند باعث این موضوع شوند؟ این مشکل می تواند کارکرد جاروبرقی را از لحاظ جمع آوری تکه های آشغال، گرد و خاک و ... تحت تاثیر قرار دهد. فرقی نمی کند که جاروبرقی شما از چه برندی باشد، در صورت استفاده صحیح از دستگاه می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید و یا در صورت مواجه با آن، به راحتی با استفاده صحیح می توانید آن را رفع نمایید. تنها در موارد بسیار محدودی نیاز به مراجعه به تعمیرکار حرفه ای خواهید داشت. در ادامه سعی می کنیم دلایل بروز این مشکل را در برندهای مختلف، مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت مواجهه با آن بتوانید تا حد امکان در منزل آن را رفع کنید.
  1. علت کم شدن مکش جاروبرقی در برند بوش

    در مورد برند بوش می توان گفت کم شدن مکش جاروبرقی دلایل مختلفی دارد که معمولا می توانید آنها را در خانه برطرف کنید. در ادامه به چند مورد از اصلی ترین دلایل اشاره می کنیم:
    • خرابی موتور دستگاه

      خرابی موتور جاروبرقی یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند میزان مکش دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. موتور جاروبرقی می تواند قدرت لازم برای مکش دستگاه را تامین کند. به همین دلیل در صورت بروز هر گونه خرابی و یا ایراد در کار موتور، جاروبرقی دیگر توان مکش گرد و غبار و زباله ها را نخواهد داشت. برای تشخیص خرابی موتور جاروبرقی می توانید به نشانه های آن توجه کنید که عبارتند از:
      • در صورت خرابی جاروبرقی، دستگاه پس از مدتی خاموش خواهد شد.
      • در زمان استفاده از جاروبرقی صداهای ناهنجار و بلندی از آن شنیده می شود.
    • خرابی و یا شکستگی قسمت پروانه جاروبرقی

      پروانه موجود در موتور جاروبرقی، با خنک نمودن دستگاه می تواند نقش موثری در افزایش مکش جاروبرقی داشته باشد. بر همین اساس هر گونه ایرادی که به پروانه وارد گردد از قبیل خرابی و یا شکستگی آن می تواند به دلیل خاموش شدن و یا ایجاد اختلال در عملکرد موتور، قدرت مکش جاروبرقی را شدیدا کاهش دهد. اما چرا پروانه فن تعبیه شده در موتور جاروبرقی خراب می شود؟ زباله ها و گرد و غبار در صورت عبور از فیلتر جاروبرقی، ممکن است موجب خرابی پروانه فن و در نتیجه کاهش میزان مکش آشغال ها گردد. در صورت نفوذ گرد و خاک و زباله ها به فضای داخلی فن، ممکن است بر روی عملکرد بلبرینگ ها تاثیر بگذارد. در این حالت دستگاه سر و صدای بلندی در حین روشن بودن تولید خواهد کرد.
    • انسداد قسمت برس جارو برقی بوش و از کار افتادن آن

      ممکن است به نظر شما برس چرخان در جاروبرقی های برند بوش تاثیر چندانی در میزان مکش جارو برقی نداشته باشد. در واقع این قطعه که در برخی از مدل های بوش وجود دارد می تواند گرد و خاک موجود در هوای مکش شده را فیلتر کند. این موضوع به افزایش قدرت مکش جارو کمک خواهد کرد.
    • مسدود شدن مسیر جریان هوا

      در جاروبرقی های بوش ممکن است علت کم شدن مکش جاروبرقی انسداد مسیر جریان هوا باشد. این انسداد می تواند توسط موانع مختلفی ایجاد گردد.
    • کثیفی و یا خرابی فیلتر دستگاه

      ممکن است کاهش مکش جاروبرقی بوش شما به دلیل خرابی و یا کثیفی بیش از اندازه فیلتر آن باشد. پس بهتر است این قطعه را نیز مورد بررسی قرار دهید. احتمال دارد تاریخ استفاده از فیلتر دستگاه به اتمام رسیده باشد پس به این مسائل نیز دقیق باشید.
    • پاره شدن و یا پر شدن کیسه از گرد و خاک و زباله

      از قطعات مهمی که در جاربروقی ها می تواند باعث کم شدن مکش جاروبرقی گردد، کیسه جاروبرقی است. ممکن است این کیسه به دلایل مختلفی پاره شود و یا حجم آن از زباله و گرد و غبار پر گردد. با پر شدن حجم این کیسه دیگر دستگاه توان مکش زباله ها را نخواهد داشت و در برخی موارد حتی ممکن است جاروبرقی از کار بیفتد. علاوه بر این به قسمت دهانه کیسه جاروبرقی دقت کنید تا کاملا در جای خود قرار داشته باشد زیرا هر گونه جا به جایی آن، ممکن است علت کم شدن مکش جاروبرقی به شمار آید.
    • استفاده مداوم از جاروبرقی بوش

      استفاده مستمر و مداوم از جاروبرقی ممکن است کارایی دستگاه و موتور آن را کاهش دهد. استفاده مداوم از جاروبرقی می تواند به دلیل فشاری که بر موتور وارد می شود کارایی دستگاه را با اختلالاتی مواجه کند.
  2. علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

    اصلی ترین عامل کم شدن مکش جاروبرقی در برند سامسونگ را می توان در دلایل زیر دانست:
    • عدم تنظیم کفی جاروبرقی علت کم شدن مکش جاروبرقی

      عدم ارتفاع مناسب جاروبرقی از سطح زمین می تواند عاملی موثر در کاهش مکش جاروبرقی سامسونگ باشد. در این صورت زباله ها به راحتی به داخل دستگاه مکش نمی شوند. برای تنظیم کفی می توانید از اهرم و یا دکمه ای که بر روی کفی قرار دارد استفاده کنید.
    • کثیفی و یا پر شدن حجم کیسه جاروبرقی

      معمولا در بیشتر برندها علت کم شدن مکش جاروبرقی پر بودن حجم کیسه دستگاه است. در صورتی که با هر کدام از این مشکلات مواجه شوید، مسلما جاروبرقی کارایی ضعیفی خواهد داشت. اگر علت کاهش مکش جاروبرقی کیسه دستگاه باشد می توانید آن را خالی و یا تعویض کنید تا مشکل حل شود.
    • هر گونه انسداد در مسیر لوله دستگاه

      لوله جاروبرقی از قطعات اصلی به شمار می رود که وظیفه انتقال زباله ها را به داخل کیسه بر عهده دارد. در جاروبرقی های سامسونگ علت کم شدن مکش جاروبرقی می تواند مربوط به انسداد لوله و یا حتی سوراخ شدن این قطعه باشد. بنابراین باید این لوله را هر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که این لوله توسط گرد و غبار و یا زباله مسدود گردد، باید هر چه سریعتر آن را بر طرف کنید. اما در صورت سوراخ شدن این لوله، باید آن را تعویض نمود.
  3. علت کم شدن مکش جاروبرقی میله

    از عمده ترین دلایل کم شدن مکش جاروبرقی های میله میتوان موارد زیر را نام برد:
    • خرابی مخزن و یا کیسه دستگاه

      کیسه جاروبرقی میله و برندهای دیگر را باید مرتبا خالی و تمیز کنید. فیلتر دستگاه باید همواره تمیز باشد تا جاروبرقی مکش لازم را داشته باشد. این مساله می تواند از اصلی ترین دلایل بروز اختلال در میزان مکش جاروبرقی به شمار آید. در برخی از مدل های جاروبرقی کیسه تعبیه نشده و زباله ها در محفظه داخلی آنها جمع آوری می شود. در این نوع از جاروها باید محفظه را خالی و تمیز نگهدارید.
    • خرابی مخزن و یا کیسه دستگاه

      کیسه جاروبرقی میله و برندهای دیگر را باید مرتبا خالی و تمیز کنید. فیلتر دستگاه باید همواره تمیز باشد تا جاروبرقی مکش لازم را داشته باشد. این مساله می تواند از اصلی ترین دلایل بروز اختلال در میزان مکش جاروبرقی به شمار آید. در برخی از مدل های جاروبرقی کیسه تعبیه نشده و زباله ها در محفظه داخلی آنها جمع آوری می شود. در این نوع از جاروها باید محفظه را خالی و تمیز نگهدارید.
  4. علت کم شدن مکش جاروبرقی فیلیپس

    جاروبرقی فیلیپس نیز مانند برندهای دیگر ممکن است دچار مشکل گردد. از عوامل موثر در کم شدن مکش جاروبرقی فیلیپس می تواند ایرادات عمومی باشد که در برندهای دیگر نیز ممکن است ایجاد گردد اما برخی دیگر مختص محصولات فیلیپس می باشد. در ادامه به چند علت کم شدن مکش جاروبرقی در جاروبرقی فیلیپس اشاره می کنیم:
    • مستهلک شدن جاروبرقی علت کم شدن مکش جاروبرقی

      در صورتی که جاروبرقی خود را سالها پیش خریداری کرده اید و هنوز هم از آن استفاده می کنید، باید بدانید دیگر دستگاه تان قدیمی شده است. در مدل های قدیمی جاروبرقی کاهش میزان مکش تقریبا امری طبیعی است. اما اگر توان مالی برای تعویض جاروبرقی ندارید، می توانید با تعویض و یا حتی تمیز کردن کیسه هوا و فیلتر آن، به بهبود کارایی دستگاه کمک کنید.
    • استفاده نادرست از جاروبرقی

      استفاده روزانه از جاروبرقی در صورتی که از دو بار بیشتر گردد به دستگاه آسیب خواهد رساند. استفاده مکرر از جاروبرقی به دلیل کاهش میزان مکش دستگاه می تواند از عمر مفید دستگاه بکاهد.
نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس