• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com
یکی از لوازم پر کاربرد در آشپزخانه های مدرن امروزی مایکروفر است که وجود آن می تواند در برخی مواقع بسیار ضروری باشد. مایکروفر نیز مانند بسیاری از لوازم دیگر ممکن است پس از مدتی معیوب شده و مشکلاتی برایش ایجاد گردد. برخی از مشکلات به دلیل استفاده نادرست اتفاق می افتند؛ ولی برخی دیگر را می توان اجتناب ناپذیر دانست. چرا که در استفاده طولانی مدت، دستگاه مستهلک می گردد و دیگر کارایی قبلی خود را نخواهد داشت. برای حل چنین مشکلاتی گام نخست، دقت در نحوه استفاده صحیح از دستگاه می باشد که تاثیر زیادی در سلامت مایکروفر خواهد داشت. اما در گام بعدی و در صورت بروز مشکل، بهتر است به عیب یابی دستگاه بپردازید تا بهتر بتوان مشکل را رفع نمود. در ادامه به رایج ترین مشکلات مایکروفر و راهکارهایی برای رفع آنها اشاره می کنیم. اما بهتر است اشاره کنیم که در اغلب مواقع تعمیر و رفع ایرادات مایکروفر باید توسط افراد با تجربه انجام بگیرد.
برای هرگونه تعمیر ماکروفر در اصفهان با ما تماس بگیرید 👨‍🍳 09130332302

رایج ترین مشکلات مایکروفر

عدم گرم شدن غذا با وجود روشن بودن مایکروفر

یکی از رایج ترین مشکلات مایکروفر، مربوط به این مساله است که مایکروفر با وجود اینکه روشن است اما غذای داخل آن گرم نمی شود. این مشکل به چند دلیل ممکن است ایجاد گردد که عبارتند از:
  • بروز مشکل در دیود دستگاه: در صورت خرابی و یا سوختگی این قطعه باید آن را تعویض کنید.
  • ایراد در سوئیچ درب مایکروفر: اگر سوئیچ ها معیوب شده باشند، لازم است آنها را تعویض کنید.
  • بروز مشکل در مگنترون: ممکن است مگنترون سوخته باشد که در این حالت چاره ای به جز تعویض آن ندارید.
  • زیادی حجم غذا: اگر حجم غذا زیاد باشد، برای گرم کردن آن نیاز به صرف زمان بیشتری خواهید داشت.
  • کثیفی محیط داخلی دستگاه: در این حالت انتقال دما با مشکل مواجه شده و غذا گرم نخواهد شد. بنابراین برای رفع این مشکل لازم است مایکروفر را همواره تمیز نگه دارید.
  • استفاده از مایکروفر در ساعات اوج مصرف و کاهش توان آن: بهتر است در ساعات اوج مصرف از دستگاه استفاده نکنید.
  • چربی زیاد غذا: غذاهای پر چرب، نیاز به زمان بیشتری برای گرم شدن دارند.
  • خرابی خازن، ترانس های ولتاژ، سیم ها و ...: در این حالت نباید خودسرانه عمل کنید و برای تعمیر مایکروفر باید به نمایندگی های تعمیر مجاز مراجعه کنید.
معرفی رایج ترین مشکلات مایکروفر

جرقه زدن مایکروفر

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مایکروفر می توان به جرقه زدن دستگاه اشاره کرد. که در ادامه به چند علت اصلی این مشکل و راهکارهایی برای رفع آن اشاره می کنیم:
  • بروز مشکل در اتصالات داخلی دستگاه: برای بررسی این مشکل می توانید یک لیوان آب درون دستگاه قرار دهید، در صورتی که جرقه ای مشاهده کردید، پس اتصالات داخلی مایکروفر ایراد پیدا کرده و برای تعمیر آن باید حتما به مراکز تعمیر مراجعه کنید.
  • استفاده از ظروف استیل، فلزی و یا ظروفی که دارای چنین تزئیناتی باشند: استفاده از چنین ظروفی در مایکروفر توصیه نمی شود.
  • وجود لب پریدگی در ظروف مورد استفاده: برخورد امواج به قسمت لب پریده ظروف می تواند موجب ایجاد جرقه شود. بنابراین باید از چنین ظروفی استفاده نشود.
  • کثیفی قطعات داخلی دستگاه: بهتر است برای جلوگیری از این مشکل و رعایت بهداشت، فضای داخلی مایکروفر را تمیز نگه دارید.
  • آسیب به قطعات داخلی: در صورتی که به دلایل مختلفی قطعات داخلی مایکروفر آسیب ببینند، نباید خودسرانه عمل کنید زیرا این مساله به دانش کافی نیاز دارد.

بروز مشکل در چرخیدن سینی دستگاه

در برخی مواقع ممکن است در زمان روشن کردن مایکروفر، سینی دستگاه نچرخد. این مورد را نیز می توان در گروه رایج ترین مشکلات مایکروفر معرفی کرد که می تواند به سادگی رفع گردد.
  • کثیفی سینی، محفظه داخلی و یا ریل زیر سینی: برای رفع این مشکل می توانید این قطعات را کاملا تمیز کرده و ذرات چربی و یا غذا را برطرف کنید.
  • خرابی شفت دستگاه: اگر با قرار دادن اجسام سنگین، سینی دستگاه نمی چرخد، این مساله نشانه خرابی شفت مایکروفر است که باید برای تعویض آن اقدام کنید.

بلند شدن صدای زیاد از دستگاه

گاهی ممکن است با روشن کردن مایکروفر متوجه صدای نامتعارف و زیاد شوید. چند علت مختلف می تواند موجب بروز این مشکل گردد که در ادامه به آنها و راه حل هر کدام اشاره می کنیم:
  • ریل سینی، سینی و یا شفت دستگاه به خوبی در جای خود قرار نگرفته اند: بهتر است این مساله را بررسی و از قرار گرفتن این قطعات در مکان خود مطمئن شوید.
  • کثیفی ریل سینی: به سادگی می توان با یک دستمال ریل سینی را تمیز نمود.
  • گذاشتن ظروف سنگین: بهتر است از قرار دادن ظروف سنگین خودداری کنید.
  • صدای فن دستگاه: شنیدن صدای کارکردن فن مایکروفر پس از پایان کار دستگاه، طبیعی است.
همچنین بخوانید: فرق مایکروفر با مایکروویو 👨‍🍳 معرفی رایج ترین مشکلات مایکروفر

عدم روشن شدن گریل دستگاه

روشن نشدن گریل مایکروفر را می توان از رایج ترین مشکلات مایکروفر به شمار آورد که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. اما علت این مشکل چیست و چگونه می توان آن را رفع نمود. در این حالت بهتر است المنت، ترموستات و یا برد مایکروفر مورد بررسی قرار بگیرند. در هر حال تعمیر و رفع چنین مشکلاتی از عهده افراد عادی خارج است و باید از تعمیرکاران متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

دود کردن مایکروفر

ممکن است در زمان استفاده از مایکروفر متوجه بلند شدن دود از دستگاه شوید که اصلی ترین دلیل این مشکل کثیفی مایکروفر می باشد. در این حالت بهتر است دستگاه را از وجود هر گونه چربی و یا غذا تمیز کنید. در صورتی که همچنان با این مشکل مواجه شدید، لازم است به نمایندگی های تعمیر مجاز مراجعه کنید.

خرابی قفل درب دستگاه

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مایکروفر، خرابی قفل درب آن می باشد که می تواند برای کاربران دردسرساز باشد. در مایکروفرها به صورت معمول 3 یا 4 قفل تعبیه می شود که برای شروع به کار دستگاه باید تمامی این قفل ها به درستی کار کنند. یکی از نشانه های خرابی این قفل ها می تواند روشن ماندن چراغ دستگاه با وجود بسته بودن درب آن باشد. قفل های مایکروفر به دلایل مختلفی از جمله فرسودگی، استفاده نادرست و ... ممکن است خراب شوند که در این حالت چاره ای جز تعویض آنها ندارید. تعویض این قفل ها در صورتی که کمی دانش فنی داشته باشید، کار ساده ای است. اما در صورتی که اصلا سر رشته ای در این گونه امور ندارید، بهتر است تعویض قفل ها را به فرد مجربی بسپارید. معرفی رایج ترین مشکلات مایکروفر
کلام پایانی
در این مقاله به برخی از رایج ترین مشکلات مایکروفر اشاره کردیم؛ ولی بهتر است بدانید موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند کارکرد مایکروفر را با مشکلاتی مواجه کنند. در حالت کلی پیشگیری بهتر از درمان است و باید سعی کنید از دستگاه به شیوه صحیحی استفاده کنید. اما با این وجود ممکن است مشکلاتی بروز کند که در این حالت باید با عیب یابی اصولی، نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید تا طول عمر مایکروفرتان افزایش یابد.
نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس