• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com
اتوهای برقی از جمله لوازم پر کاربردی هستند که می توانند در مرتب بودن و تمیزی استایل شما تاثیرگذار باشند. همان طور که می دانید اتوها نیز در دو مدل اصلی اتو پرسی و اتوهای ساده تولید می شوند. استفاده از اتوهای ساده دشواری های خاصی دارد و می تواند کاری خسته کننده و زمان بر باشد. در حالی که کاربری اتوهای پرسی بسیار راحت بوده و کار اتوکشی با آنها به سرعت انجام می گیرد. علاوه بر این کیفیت نهایی کار نیز با اتو پرسی بسیار بهتر خواهد بود اما ممکن است بعد از مدیت استفاده از آن متوجه شوید که اتوپرستان در حال بوق زدن است و بخواهید بدایند علت بوق زدن اتو پرس چیست.  مسلما اتوپرسی ها نیز با گذشت زمان و استفاده مداوم از آنها ممکن است با مشکلاتی همچون ارورهای مختلف، بوق زدن ممتد و ... روبرو گردند. در این مقاله قصد داریم شما را با علت صدا دادن اتو پرس و بوق زدن اتو پرس آشنا می کنیم و با ذکر دلایل بوق زدن اتو پرس، راهکارهایی برای رفع مشکل بوق زدن اتو پرس ارائه خواهیم داد.

علت بوق زدن اتو پرس چیست؟

در صورتی که هنگام کار با اتوپرس متوجه صدایی شبیه به بوق از داخل دستگاه شدید، بهتر است به دنبال نقص فنی در کارکرد دستگاه باشید. در چنین مواقعی که اتو در حال بوق زدن میباشد ممکن است هیچ بخاری از اتو خارج نگردد، اتو داغ نشود و در حالت کلی اتو کار نکند که آسیب دیدن برد و سیم کشی، عدم تطابق ولتاژ برق برای اتوپرس، گرفتن جرم و رسوبات و حتی آلارم برای تعویض فیلتر میتواند از دلایل آن باشد. در ادامه بصورت تخصصی به این موارد از مشکلات رایج که می تواند علت بوق زدن اتو پرس باشد اشاره می کنیم. همچنین اگر میخواهید درباره بوق زدن اتو معمولی نیز اطلاعاتی داشته باشید این مطلب از وبسایت آیرون استیمرز را بخوانید.

دلایل بوق زدن و صدا دادن اتو پرس:

ممکن است سوالاتی از قبیل چرا اتو پرس بوق ممتد میزند؟ ذهن بیشتر کاربران این دستگاه را درگیر کند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی بروز نماید که متداول ترین آنها عبارتند از:

1. آسیب دیدن برد و سیم کشی دستگاه

برای آگاهی بیشتر لازم به ذکر است که اتو پرس ها دارای دو مدل کلی هستند: 
  • دارای برد الکتریکی 
  • بدون برد الکتریکی
بوق زدن و صدا دادن اتو پرس تنها در مدل های دارای برد الکتریکی به وجود می آید. حتما می دانید که تمام کارهای اتوپرس تحت نظارت این قطعه انجام می گردد و خرابی آن می تواند مشکلات زیادی ایجاد نماید. این قطعه به دلیل گران قیمت بودن می تواند هزینه تعمیر دستگاه را نیز افزایش دهد که البته باید توسط افراد مجرب تعمیر و یا تعویض گردد.  افت و یا نوسانات ولتاژ برق شهری عامل بسیار مهمی در خرابی برد محسوب می گردد که استفاده از محافظی استاندارد می تواند تا حد زیادی از این آسیب جلوگیری نماید.

2. عدم تطابق ولتاژ برق شهری با ولتاژ برق مناسب برای اتو پرس

این نازسازگاری مخصوصا در برندهای ارزان قیمت و متفرقه به چشم می خورد. بهتر است به هنگام خرید اتو پرس به این نکته مهم توجه ویژه ای داشته باشید. این موضوع می تواند برد دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت آن را از کار بیاندازد. خرید برندهای متفرقه موجود در بازار ممکن است در وهله اول مقرون به صرفه باشد به نظر برسد؛ ولی با در نظر گرفتن مشکلاتی که ممکن است بعدها گریبانگیر کاربران گردد متوجه اقصادی نبودن خرید آنها خواهید شد.  

3. گرفتن جرم و رسوبات

قطعاتی از اتو پرس که در تماس مستقیم با آب قرار دارند با گذشت زمان دچار جرم و رسوب می گردند. صفحات اتو، پمپ، شیلنگ ها، آب بندی ها، واسطه ها، سنسورها و از همه مهمتر فیلتر اتو از جمله این قطعات هستند. املاح موجود در آب با رسوب در این قطعات مانع از کارکرد صحیح دستگاه می گردند. برای رفع این مشکل باید به صورت مرتب و منظم اتو پرسی را جرم گیری کنید. 

4. عدم استفاده از دستگاه به مدت طولانی

ممکن است به دلایل مختلف از اتو پرسی برای مدتی استفاده نکرده باشید در چنین مواقعی با روشن کردن دستگاه صدای بوق ممتدی از آن بلند خواهد شد. اتو پرس به دلیل استفاده از آب در آن لازم است لااقل هفته ای یکبار مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده مرتب از اتو می تواند سیستم بخاردهی و نیز برد الکتریکی آن را تقویت نماید.

5. آلارم برای تعویض فیلتر

در برخی از مدل های اتو پرسی یکی از دلایل بوق زدن اتو پرس ممکن است به علت فرا رسیدن زمان تعویض فیلتر باشد. در این وضعیت جایگزینی فیلتر جدید می تواند به رفع مشکل بوق زدن اتو پرس کمک نماید.

چند توصیه مهم و کاربردی

در ادامه چند توصیه مهم در رابطه با علت صدا دادن اتو پرس و جلوگیری از آن ارائه می دهیم که با رعایت این نکات می توانید استفاده ایمن و مناسبی از دستگاه خود داشته باشید.
  • قبل از استفاده از اتو پرسی برای آن محافظ مناسبی تهیه کنید دستگاه را در برابر صدمات ناشی از نوسانات برق شهری و یا سیم کشی نامناسب در امان نگهدارید. 
  • توصیه می کنیم برای اتوهای پرسی حتما از آب مقطر و نه جوشیده استفاده کنید. این موضوع می تواند قطعات داخلی اتو را از جرم گرفتگی تا حد زیادی در امان نگهدارد. دقت کنید که در آب جوشیده نیز مقادیر کمی از املاح وجود دارد و به همین دلیل استفاده از آن توصیه نمی شود.
  • استفاده حداقل یکبار در هفته و به عبارتی 4 بار در ماه از دستگاه اتو پرس برای سلامت آن لازم است.
  • استفاده از روکش و ابر سالم می تواند سلامت اتو را تامین نماید؛ با این کار چروکها سریعتر باز شده و در نتیجه با کاهش زمان اتوکشی موجب صرفه جویی در استفاده از برق می شود. 
  • به هنگام انتخاب و خرید اتو پرسی سعی کنید با خرید از برندهای معتبر ولتاژ دستگاه، با ولتاژ برق شهری محل سکونت شما مطابقت داشته باشد.
  • در مواقعی که با بوق زدن ممتد دستگاه مواجه شدید بهتر است نخست برق دستگاه را قطع کنید و مواردی را که در بالا به آنها اشاره کردیم را چک کنید.
  • در صورت خرابی برد نباید خودسرانه برای تعویض آن اقدام کنید زیرا این کار دانش و تخصص خاصی می طلبد.
  • در حالت کلی اگر از کارهای فنی و سیم پیچی سررشته ای ندارید نباید دستگاه را دست کاری کنید زیرا ممکن است آسیب های بیشتری به اتو وارد گردد.
کلام پایانی
در صورتی که قصد خرید اتو پرسی دارید لازم است به موارد اشاره شده در این مقاله دقت کنید. پس از خرید دستگاه نیز بهتر است قبل از استفاده، دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه را به طور کامل و با حوصله مطالعه کنید. علت صدا دادن اتو پرس دقیقا مشخص نیست و می تواند علل مختلفی داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم به این سوال کاربران که چرا اتو پرس بوق ممتد میزند؟ پاسخ دهیم و با ذکر دلایل بوق زدن اتو پرس راهکارهای مناسبی نیز برای رفع مشکل بوق زدن اتو پرس ارائه دادیم.
نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس