• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

همواره بشر در حال تغییر و پیشرفت است و سعی دارد از تکنولوژی در جهت تامین راحتی و آسایش بیشتر خود استفاده کند. اتو پرس یکی از لوازم برقی است که برای راحتی اتوکشی طراحی و تولید شده است تا بتوان در مدت زمان کمتری لباس ها را مرتب و صاف نمود. آگاهی از طرز صحیح استفاده از اتو پرس و همچنین نحوه نگهداری از اتو پرس می تواند در افزایش طول عمر مفید دستگاه موثر باشد.

در این مقاله سعی خواهیم کرد در مورد نگهداری از اتو پرس به شیوه صحیح با شما سخن بگوییم. اگر شما نیز یک دستگاه اتو پرس در منزل دارید، این نکات می توانند برای شما نیز مفید باشند. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

در صورت نیاز به تعمیر اتو پرس در اصفهان با ما تماس بگیرید.

طرز صحیح استفاده از اتو پرس

اولین گام در نگهداری صحیح، شناخت کافی از طرز استفاده درست از دستگاه است. همان طور که می دانید افزایش عمر مفید هر وسیله ای در گرو استفاده درست و صحیح آن خواهد بود. بنابراین اولین گام در جلوگیری از خرابی اتو پرس، آشنایی با روش صحیح استفاده از آن است. طرز استفاده از اتو پرس را می توانید در دفترچه راهنمایی که به همراه دستگاه به خریداران عرضه می گردد، مطالعه نمایید. ممکن است اتو پرس شما از برندهای خارجی بوده و دفترچه راهنمای آن به زبان فارسی نباشد. در ادامه به چند مورد کلی که در بیشتر برندها یکسان است اشاره می کنیم:

  1. برای اتوی خود محل معینی در نظر بگیرید و از جابجایی آن بپرهیزید.
  2. قبل از هر بار استفاده مخزن آب را چک کنید. استفاده از آب مقطر بهترین گزینه برای جلوگیری از ایجاد رسوب است.
  3. برای روشن کردن و استفاده از اتو، ابتدا دوشاخه آن را به برق بزنید.
  4. درجه حرارت اتو را تنظیم و منتظر داغ شدن آن شوید.
  5. لباسی را که می خواهید اتو کنید را بر روی صفحه پایینی به صورت صاف پهن نمایید.
  6. صفحه بالایی را بر روی صفحه پایینی قرار دهید تا فرایند اتوکشی تکمیل گردد.

موارد مهمی که مانع از بروز مشکلات اتو پرس می گردند:

در اغلب موارد خرابی های اتو پرس به دلیل ناآگاهی در مورد طرز استفاده از اتو پرس اتفاق می افتد. مراقبت و تمیز کردن مرتب اتو می تواند مانع از خرابی های اتو پرس شده و عمر مفید دستگاه را افزایش دهد. رعایت این موارد می تواند از صرف هزینه های بعدی برای تعمیر دستگاه نیز بکاهد. برخی از اصلی ترین این موارد عبارتند از:

  • حین پر کردن آب مخزن دستگاه، مراقب باشید روی آن آب نریزد.
  • در نگهداری سیم اتو دقت کنید تا پیچشی در آن ایجاد نگردد زیرا این موضوع ممکن است با آسیب به سیم موجب قطع و وصل برق دستگاه گردد.
  • اتوپرس در برابر آسیب فیزیکی حساس است و باید آن را از عواملی از قبیل سقوط، وارد شدن ضربه و ... محافظت نمایید.
  • توصیه می شود فیلتر دستگاه را هر شش ماه یکبار تعویض کنید.
  • در صورت ایجاد رسوب و جرم در اتو لازم است آن را سریعا برطرف نمایید و یا به مراکز تعمیر مراجعه نمایید.
  • در صورتی که اتو لباس ها را لک دار می کند، لازم است روکش آن را با روکش های با کیفیت و اصل تعویض نمایید. اگر مشکل برطرف نشد می توانید مخزن آب و فیلتر اتو پرس را نیز بررسی کنید.

برخی مشکلات اتو پرس و راه حل آنها

  1. صدای بوق: در صورتی که به هنگام استفاده از دستگاه، از آن صدایی مانند بوق بلند شد؛ باید سریعا اتو را خاموش و آن را به مراکز تعمیر ببرید. معمولا در چنین مواردی برد اتو پرس سوخته و یا دچار مشکل شده است. این قطعه در اتو پرس مهمترین قطعه به شمار می رود و تعمیر آن نیز می تواند هزینه زیادی داشته باشد.
  2. استشمام بوی بد از اتو: اگر آب دستگاه به مدت طولانی در داخل آن بماند ممکن است بوی ماندگی بدهد. برای رفع این مشکل باید آب مخزن را خالی نمایید.
  3. اختلال در خاموش و روشن شدن اتو پرس: در مواقعی که کابل برق اتو پرس دچار آسیب گردد ممکن است برای روشن و یا خاموش کردن دستگاه با مشکلاتی مواجه گردید. در چنین شرایطی لازم است کابل برق را از لحاظ پارگی و یا زدگی هر چند جزئی مورد بررسی قرار دهید. 

رسوب زدایی اتو پرس

در بیشتر اتوها به دلیل استفاده از آب برای تولید بخار، با گذشت زمان رسوب و جرم ایجاد می گردد. البته این مشکل با استفاده از آب مقطر به حداقل می رسد ولی هیچ گاه احتمال رسوب گرفتگی به صفر نخواهد رسید. استفاده از نمک و سرکه سفید یکی از روشهای خانگی برای رفع این مشکل است. مراحل کار به شرح زیر است:

  • محلولی حاوی ترکیب مساوی از سرکه و آب تهیه کرده و در داخل مخزن اتو پرس بریزید.
  • به مدت چند دقیقه اتو را روشن کنید تا دستگاه شروع به تولید بخار کند، سپس آن را خاموش نمایید.
  • به مدت تقریبا یک روز اجازه دهید محلول سرکه و آب در داخل مخزن دستگاه بماند.
  • پس از سپری شدن این مدت می توانید مخزن را خالی کرده و سپس با آب مقطر آن را پر نمایید.

آموزش تعمیرات ابتدایی اتو پرس

برخی از مشکلات اتو پرس بسیار جزئی هستند و تنها با داشتن اطلاعات کامل در مورد اتو پرس و نحوه کار با آن، می توان آنها را رفع نمود. در این خصوص مراجعه به سایت های معتبر می تواند به بالا بردن آگاهی شما کمک نماید. البته در برخی موارد نیز خرابی های اتو پرس در حدی هستند که لازم است از یک تعمیرکار خبره در این زمینه کمک بگیرید. در حالت کلی آشنایی با مرکزی معتبر بهتر است تا در صورت بروز مشکل جدی در اتو پرس برای تعمیر آن سریعا اقدام نمایید. 

کلام آخر

آگاهی از طرز صحیح استفاده از اتو پرس می تواند از بروز مشکلات اتو پرس جلوگیری نماید. در این خصوص به نکات آموزنده ای در این مقاله اشاره شد که به کارگیری آنها برای نگهداری از اتو پرس می تواند مفید باشد. اغلب مشکلاتی که منجر به خرابی های اتو پرس می شوند ریشه در ناآگاهی کاربران دارند. پس گام اول را با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه بردارید و از تعمیر خودسرانه دستگاه خودداری کنید.

نظرات کاربران

دسته بندی ها
مقالات تصادفی
بررسی علت بوی بد اتوپرس

بررسی علت بوی بد اتوپرس

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
معرفی بهترین مارک ها و برند های اتو پرس

معرفی بهترین مارک ها و برند های اتو پرس

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
علت داغ شدن بیش از حد جاروبرقی چیست؟ 

علت داغ شدن بیش از حد جاروبرقی چیست؟ 

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ویژگی های مهم بخارشوی دلونگی چیست؟

ویژگی های مهم بخارشوی دلونگی چیست؟

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
علت کم شدن مکش جارو برقی چیست؟

علت کم شدن مکش جارو برقی چیست؟

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
معرفی بهترین برند های دستگاه قهوه ساز

معرفی بهترین برند های دستگاه قهوه ساز

0 نظر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس