• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

اتوکشی لباس ها نیاز به حوصله زیادی دارد تا بتوان آن را به نحو احسن انجام داد. این کار دقت بالایی می طلبد زیرا باید چروک های لباس های مورد نظر را کاملا از بین ببرید. جزئیات کار نیز باید تمیز و بدون چروک باشد تا ظاهر لباس مناسب به نظر برسد. امروزه اتوهای مختلفی در بازار به فروش می رسند که کار همگی آنها اتوکشی است. اما شیوه کار هر یک از آنها، با دیگری متفاوت است. اتوهای معمولی خانگی، اتو بخارها و اتو پرس ها دسته بندی کلی اتوهای خانگی را تشکیل می دهند. آیا می دانید اتو پرس چیست؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی اتو پرس بپردازیم.

اتو پرس چیست؟

در بین انواع دیگر اتوها، نه تنها اتو پرس از کارایی بیشتری برخوردار است بلکه تعمیر اتو پرس در اصفهان نیز به سادگی انجام میشود و به همین دلیل تولید آن رو به افزایش است. در حقیقت اتو پرسی ها را می توان همان اتوهای موجود در خشکشویی ها دانست که در سایز کوچکتر تولید می گردند. از نظر ظاهری این مدل از اتوها دارای یک پایه بزرگ بوده و دو صفحه حرارتی آن، بر روی این پایه قرار دارد. عمدتا برای اتوکشی در حجم بالا و یا برای سرعت بخشیدن به کار می توان از این مدل استفاده نمود.

مدل خانگی اتو پرس ها در اندازه کوچکتر نسبت به نوع کارگاهی بوده و به راحتی می توان آن را در خانه نگهداری نمود. علی رغم ابعاد کوچک، این مدل می تواند با اتو پرس حرفه ای رقابت کند. در واقع کیفیت بالا و عملکرد مناسب اتو پرس توانسته آن را در رده اتوهای حرفه ای کارگاهی قرار دهد.

طرز استفاده از اتو پرس
اتو خشکشویی خانگی چگونه کار میکند ؟

اگر نیاز به تعمیر اتو پرس در اصفهان داشتید با ما تماس بگیرید. 👨‍🔧

مزایا و معایب اتوپرسی

حال که پاسخ سوال اتو پرس چیست را بیان کردیم بهتر است به بررسی بیشتر این دستگاه بپردازیم. استفاده از اتو پرس نیز مسلما می تواند برای کاربران مزایا و معایب مختلفی داشته باشد. برخی از مزایای این اتو عبارت است از :

  • سرعت بخشیدن به کار اتوکشی حتی پارچه های ضخیم
  • برخورداری از اندازه صفحات مختلف مناسب نیاز افراد
  • توان و قدرت بیشتر برای رفع چروک لباس ها در مقایسه با انواع دیگر
  • اتوکشی کامل ملحفه ها

در عین حال اتو پرس برخی معایب نیز دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • قیمت بیشتر در مقایسه با اتوهای معمولی
  • نیاز به دقت بیشتر مخصوصا در زمان اتو کشیدن پارچه های چین دار و یا نازک
  • عدم کارایی مناسب برای اتوکشی قسمت های کنار دکمه ها و سر آستین ها
  • نیاز به فضای بیشتر برای نگهداری نسبت به اتو بخار معمولی

اتو پرس خوبه یا نه ؟ آیا استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد ؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است به اینکه کارکرد اتو پرس چیست توجه بیشتری داشته باشید. سرعت اتوکشی با اتو پرس بیشتر است و به همین دلیل، مصرف برق کمتری دارد. بهتر است بدانید این اتوها قدرتی تقریبا 5 تا 10 برابر بیشتر از مدل های معمولی دارند و می توان آنها را به منزله  اتوی خشکشویی خانگی دانست.

برای اتوکشی پارچه های ضخیم اتوهای معمولی پاسخگو نیستند و در صورت استفاده باید وقت بیشتری برای از بین بردن چروک لباس ها صرف نمود. در صورتی که قدرت بالای اتو پرس می تواند حتی چروک پارچه های ضخیم را نیز کاملا از بین ببرد. بنابراین اگر مهارت کافی در زمینه کار با این اتوها را داشته باشید، می توانید با خرید اتو پرسی خشکشویی را به خانه خود بیاورید. البته کار با نوع دیجیتالی اتو پرسی ها بسیار راحت تر است و فقط با انجام تنظیمات دما و پارچه می توانید به راحتی با آن کار کنید.

تفاوت اتو بخار پرسی با اتو بخار معمولی

اتو بخار پرسی نیاز به انرژی و وقت کمتری برای اتوکشی دارد و نتیجه نهایی کار نیز رضایت کاربر را به دنبال خواهد داشت. در حالی که استفاده از اتو بخار معمولی می تواند زمان بیشتری از وقت شما را بگیرد.

همان طور که اشاره کردیم اتوهای پرسی می توانند به کار اتوکشی سرعت بیشتری بدهند ولی برای اتو کردن تمام جزییات لباس ها مناسب نیستند. در حالی که اتوهای بخار معمولی با توجه به نوک تیزشان می توانند برای قسمت هایی از لباس مثل یقه کارایی بهتری داشته باشند. علاوه بر این درزهای لباس نیز معمولا با استفاده از اتو بخار معمولی بهتر اتو می شوند.

معایب اتو پرس
مزایا و معایب اتو پرسی

به موارد ذکر شده باید تفاوت قیمت این دو مدل اتو را نیز اضافه کنیم. همان طور که می دانید اتوهای پرسی قیمت بیشتری در مقایسه با نوع معمولی دارند. حال که با تفاوت اتو بخار پرسی با اتو بخار معمولی آشنا شدید، در یک جمع بندی کلی می توان گفت برای مصارف خانگی استفاده از اتو بخار پرسی برای سرعت بخشیدن به کار بهتر است. ولی استفاده از یک اتو بخار معمولی نیز در کنار آن پیشنهاد می شود. به این ترتیب می توانید اتوکشی را با سرعت بیشتری انجام دهید و برای جزییات کار از اتوی معمولی استفاده کنید.

بهترین طرز استفاده از اتو پرس کدام است ؟

بهتر است قبل از این که توضیحاتی در مورد چگونگی استفاده از اتو پرسی خانگی بدهیم،  به این سوال که اتو پرس چیست و  چگونه کار میکند پاسخ دهیم. اتو پرس برای اتوکشی لباس ها از بخار ، فشار و گرما استفاده می کند. فشار و بخار تولید شده توسط اتو می تواند پارچه را نرم کرده و موجب از بین رفتن چین و چروک لباس ها شود. در ادامه گرمای تولید شده نیز لباس ها را با سرعت بیشتری خشک خواهد نمود. با توجه به این سه مرحله می توان فرم، بافت و شکل پارچه را حفظ کرد.

اگر شما نیز در فکر خرید اتو پرسی خانگی هستید باید از نحوه استفاده صحیح آن اطلاع داشته و با مشکلات رایج این دستگاه نیز آشنا باشید. ابتدا توصیه می کنیم قبل از استفاده و راه اندازی دستگاه خود، دفترچه راهنمای آن را کاملا مطالعه کنید.

معایب اتو پرس چیست
مزایا و معایب اتو پرسی

اگر میخواهید بدانید اتو پرس چه مارکی خوبه بخوانید... 🤔

برای کار با اتو پرس لازم است آن را بر روی سطح صافی قرار داده و قفل های دستگاه را باز کنید. سپس دکمه روشن اتو پرس را فشار دهید و به مدت چند دقیقه اجازه دهید صفحه حرارتی اتو گرم شود. با توجه به نوع پارچه لباس ها، دمای دستگاه را تنظیم کنید. پیشنهاد می کنیم بر روی پارچه و لباس از اسپری آب استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

استفاده از اتو پرسی برای پارچه های مختلف به چه شکلی است ؟

پس از پاسخ به سوال اتو پرس چیست؟ و ذکر مزایای و معایب آن، در مورد نحوه استفاده از آن برای لباس هاس مختلف توضیحاتی ارائه می دهیم. معمولا بر روی لباس ها برچسبی وجود دارد که بر روی آن مشخصات کامل پارچه نوشته شده است. با توجه به این برچسب می توانید دمای اتو را تنظیم کنید. به عنوان مثال برای لباس هایی که از ترکیب پشم و اکریلیک باشد و یا برای لباس های کتانی، باید دما و بخار دستگاه کم باشد و نیازی به زمان و فشار بالا برای آنها نیست.

در مورد لباس های که از جنس جین هستند فشار و گرمای بیشتری نیاز است که برای نتیجه مطلوب تر مرطوب نمودن پارچه می تواند مفید باشد. برای اتوکشی پارچه های کش دار لازم است آنها را به حالت کشیده اتو کنید تا چروکی باقی نماند. استفاده از پد و یا بالشتک مخصوص برای پارچه های ظریف و حساس ضروری است.

از قرار دادن مستقیم دکمه های پلاستیکی و یا زیپ لباس ها مابین صفحات خودداری کنید. برای اتو کردن این قسمت ها باید آنها را با استفاده از یک پد بپوشانید و یا به حالت پشت و رو، بر روی صفحه قرار دهید. پس از پایان کار با اتو پرسی، دستگاه را خاموش کرده و دو شاخه آن را نیز از برق بکشید. پس از خنک شدن اتو می توانید آن را به محلی خنک و خشک منتقل کنید.

نظرات کاربران
  • زمهریر
    چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۵:۳۸

    سلام به نظر من اتوپرس در مقایسه با اتودستی خیلی بهتره و الان بهترین برند توی بازار به نظر جانتک یا همون ژانومه اس چون هم تنوع زیادی در طرح داره هم کیفیت خوبی داره و اینکه مزیت استفاده از اتوپرس بیشتر سرعت اتوکشی و ایجاد خط تا هست.

دسته بندی ها
اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس