• شنبه - چهارشنبه 9:00 - 14:00 و 16:30 تا 21:00 پنجشنبه 9:00 - 14:00
  • info@tamiratesfahan.com

آیا با مشکلات و ایراداتی که ممکن است برای اتو پرسی ها پیش آید آشنایی دارید؟ داغ نشدن اتو پرسی یکی از مشکلات رایجی است که برای یافتن راه حل آن پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

با پیشرفت تکنولوژی نسل جدید اتوها، برای راحتی کاربران وارد بازار شده است. اتو پرسی ها در واقع همان دستگاه های اتویی هستند که در خشکشویی ها مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل راحتی کار با این دستگاه ها، هر روز تعداد علاقه مندان به آنها افزایش می یابد. اما اتو پرس نیز مانند هر وسیله ای ممکن است با استفاده طولانی مدت دچار مشکلات و ایراداتی گردد. بیشتر این مشکلات می توانند به راحتی رفع گردند که داغ نشدن اتو پرس نیز یکی از این موارد است.

چرا اتو پرس داغ نمی شود؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که اتو پرس را روشن کرده و منتظر گرم شدن آن باشید. اما پس از چند دقیقه اتو هنوز گرم نشده و یا گرمای ناچیزی تولید کرده باشد. در این شرایط اولین فکری که به ذهن تان خواهد رسید این است که نکند اتو خراب شده باشد. ولی نگران نباشید با یک بررسی ساده می توان علت این مشکل رایج را تعیین و در جهت رفع آن اقدام نمود. این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به 10 مورد از متداول ترین علت داغ نشدن اتو پرس و راه حل مناسب برای هر کدام اشاره می کنیم.

چرا اتو پرس داغ نمی شود؟ 10 علت برای داغ نشدن اتو پرسی
اتو پرس و علت داغ نشدن آن

علت گرم نشدن اتو پرسی

بررسی علت گرم نشدن اتو بخار را می توان در دو مرحله انجام داد. در مرحله نخست باید تنظیمات و شرایط اتو پرسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. ممکن است تنظیمات اتو به درستی انجام نگرفته باشد که با تنظیم مجدد، اتو پرس داغ می گردد. اما اگر در این مرحله مشکل برطرف نشد لازم است به بررسی مسائل فنی اتو بخار بپردازید. در صورتی که دستگاه شما مشکل فنی داشته باشد باید از تعمیرکار خبره در این حوزه کمک بگیرید.

10 علت برای داغ نشدن اتو پرسی

  • تنظیم نادرست دما

اصلی ترین دلیل گرم نکردن اتو پرس، می تواند مربوط به تنظیمات نادرست دمای آن باشد. همان طور که می دانید برای اتوکشی با اتو پرسی برای هر جنس پارچه ای دمای معینی در نظر گرفته شده است که در دفترچه راهنمای دستگاه به آنها اشاره شده است. بهتر است پس از تنظیم دما چند دقیقه صبر کنید تا اتو داغ شود.

  • تنظیم نادرست سیستم خاموشی خودکار

در مدل های جدید اتو پرسی سیستم خودکاری برای خاموشی دستگاه در نظر گرفته شده است. این سیستم به صورت هوشمند عمل کرده و دستگاه را در صورت استفاده نکردن خاموش می کند. مکانیسم این سیستم به این گونه است که دمای اتو را کاهش داده و از داغ شدن دستگاه جلوگیری می نماید. در صورت تنظیم نادرست ممکن است این موضوع خود علت داغ نشدن اتو پرس شود.

  • اتصال نادرست به برق

گاهی اوقات ممکن است به دلیل معیوب بودن سوکت برق اتو بخار و یا قطعی آن، تامین برق دستگاه با مشکل مواجه گردد. حتی ممکن است ایراد از پریز برق نیز باشد که در چنین مواقعی بهتر است اتصالات را بررسی کنید. در ادامه با استفاده از یک فازمتر نیز از سلامت پریز برق اطمینان یابید. در برخی از اتو پرسی ها امکان تنظیم دوگانه برای ولتاژ برق نیز در نظر گرفته شده است که لازم است قبل از استفاده از دستگاه آن را با توجه به محل و موقعیت خود تنظیم کنید.

چرا اتو پرس داغ نمی شود؟ 10 علت برای داغ نشدن اتو پرسی
مشکلات اتو پرسی
  • خالی بودن مخزن آب دستگاه

همیشه قبل از استفاده از اتو پرسی آب موجود در مخزن دستگاه را چک کنید. در صورتی که این مخزن خالی باشد، اتو پرسی گرم نشده و شما را با مشکل روبرو می کند. این میزان آب برای گرم نمودن اتصالات دستگاه لازم و ضروری است.

  • باقی ماندن رسوبات در کف اتو

در صورتی که با بررسی موارد ذکر شده هنوز مشکل گرم نشدن اتو بخار پا برجا بود، بهتر است مخزن دستگاه را بررسی کنید. ممکن است در کف اتو، رسوباتی باقی مانده باشد که از رسیدن آب جلوگیری کرده و مانع از گرم شدن دستگاه گردد. در صورت جرم گرفتگی دستگاه باید اقدامات لازم در این مورد را انجام دهید. فراموش نکنید بررسی مرتب مخزن دستگاه به لحاظ رسوب زدایی ضروری است. استفاده از آب مقطر می تواند تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری نماید.

اگر با بررسی موارد ذکر شده در بالا، مشکل داغ نشدن اتو بخار همچنان پا برجا بود، پس به احتمال زیاد دستگاه دچار مشکل فنی شده است. در این صورت باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • بروز مشکل در برد الکتریکی و یا سیم بندی نادرست مدار

ممکن است اتصالات موجود در مدار دستگاه به درستی به یکدیگر متصل نشده و تامین انرژی دستگاه به درستی انجام نگیرد. در این حالت المنت موجود در اتو پرسی نیز قادر به گرم کردن دستگاه نخواهد بود. بهتر است مدار دستگاه بررسی و سیم بندی آن اصلاح گردد.

در مورد برد الکتریکی نیز بهتر است بدانیدکه استفاده نکردن طولانی مدت از اتو پرسی و یا نوسانات برق می تواند به برد صدمه وارد کند. استفاده از برد معیوب نیز منجر به ولتاژدهی نامناسب به المنت خواهد شد. این موضع نیز یکی دیگر از دلایل گرم نکردن اتو پرس محسوب می گردد که برای رفع آن باید با تعمیرکار متخصص مشورت نمایید.

  • ایجاد مشکل در ترموستات دستگاه

از اصلی ترین قطعات اتو بخار می توان به ترموستات آن اشاره نمود. این قطعه تنظیم درجه حرارت دستگاه را بر عهده دارد که معیوب شدن آن به دو صورت می تواند مشکل ایجاد نماید.

اولین مشکل این که ممکن است نصب ترموستات در محل مناسبی انجام نگرفته باشد.

دومین مشکل این که با ایجاد مشکل در ترموستات اتو پرسی گرم نشود. راه حل این مشکل بسته به ایراد به وجود آمده و با توجه به نظر کارشناسی تعمیرکار، تعیین می گردد. در این شرایط ممکن است نیاز باشد ترموستات را تعمیر و یا تعویض نمایید.

چرا اتو پرس داغ نمی شود؟ 10 علت برای داغ نشدن اتو پرسی
اتو پرسی و تعمیرات آن
  • سوختن المنت

 المنت تعبیه شده در اتو پرسی، وظیفه گرم کردن دستگاه را برعهده دارد. در این خصوص لازم به ذکر است که کیفیت ساخت دستگاه بسیار حائز اهمیت است. در دستگاه هایی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند، احتمال سوختن المنت در گرمای زیاد وجود دارد. این مساله می تواند سیم کشی اتو پرسی را خراب کرده و آن را از کار بیاندازد. حتما می دانید که المنت به هیچ وجه قابلیت تعمیر ندارد و در صورت خرابی باید تعویض گردد. برای تعویض نیز نباید خودسرانه عمل کنید زیرا نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارد و باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

  • بروز مشکل در پمپ آب

وظیفه پمپ آب در اتو پرسی هدایت آب از مخزن برای تولید بخار می باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل و یا ایرادی در این قطعه، دستگاه گرم نشده و بخاری نیز تولید نخواهد کرد. برای تشخیص سلامت پمپ می توانید دکمه بخار دستگاه را بفشارید. اگر در زمان فشار دادن دکمه، هیچ صدایی از اتو پرسی شنیده نشود و بخاری نیز از آن خارج نگردد، پس پمپ خراب شده است.

  • القایی بودن برق

در برخی از لوازم برقی ممکن است به دلیل عبور جریان الکتریکی از هادی، میدان های مغناطیسی در اطراف آن ایجاد شوند. با برخورد این میدان ها به بدنه دستگاه که از جنس فلز می باشد، ولتاژ القایی ایجاد می گردد. درست است که این ولتاژ ناچیز بوده و خطرناک نیست ولی باید فکری برای آن کرد. قرار دادن سیم اتصال به زمین می تواند این ولتاژ را به زمین منتقل کن.

نظرات کاربران

اطلاعات تماس

اصفهان - خیابان هاتف - تعمیرات زبردست

09130332302 info@tamiratesfahan.com
تماس